Dlouholetou a vydatně diskutovanou záležitost posunulo vedení a zastupitelstvo schválením kupní smlouvy, díky níž Břeclavi připadne potřebný pozemek. „V minulosti vznikl dojem, že akce výstavby chodníku k Tescu je připravená. Když jsme ale přišli na radnici, zjistili jsme, že připraveného není vůbec nic. Stáli jsme na začátku, proto jsem byl dříve na zastupitelstvu lehounce naštvaný, když zaznívaly dotazy, kdy už to bude," připustil břeclavský starosta Pavel Dominik z Pro Regionu.

Tak tedy. Hotovo podle zástupců radnice bude do konce roku, fyzické práce začnou 
v jeho druhé polovině.

Jednání se protahovala. Dohoda byla nutná se společnostmi, které vlastní dotčené pozemky. „Poté jsme dlouho hledali kontakt na lidi ze skupiny Tesco. Podařilo se. A podařilo se je dotlačit i k tomu, že odsouhlasili kupní smlouvu. Nic tedy nestojí v cestě tomu, aby bylo vydáno územní rozhodnutí a následně stavební povolení. Pak se konečně pustíme do práce," doplnil starosta.

Chodník k Tescu se stal jedním z výrazných témat pro opoziční sdružení Mladí a Neklidní. Ti loni na přelomu května a června vytvořili provizorní vysekanou cestu označenou páskami. Lídr sdružení Jakub Matuška považuje zelenou pro nynější vznik oficiální cesty za přínos. „Jsme rádi, že to bude. Bylo to komplikované, ale podařilo se chodník zajistit až k Tescu. Podle mě je to plus také pro řetězec," reagoval Matuška.

Ten věří, že v tomto případě lidé cestu využijí. Když totiž dříve vznikla ona provizorní verze, mnozí přesto upřednostňovali rizikovější chůzi podél rušné silnice vedoucí 
z Břeclavi směrem na Hodonín. „Předpokládám, že když tam nebude bláto a zároveň nebudou jezdit auta, upřednostní to," poznamenal zastupitel.

Téma se dotýká především obyvatel městské čtvrti Stará Břeclav. Další využívají spíše městskou hromadnou dopravu, většina nakupujících ale míří k obchodům autem. Statistika, kolik lidí se podél silnice vydává po svých, neexistuje. „V minulosti vznikla představa, že tam míří davy chodců a že je to velmi nebezpečné. Od toho se to celé odvíjelo. Kdyby se na to člověk podíval střízlivěji, dospěl by možná k tomu, že těch pěších tolik není," sdělil starosta Dominik.

Že by ovšem podle jeho názoru nebyla cesta potřebná, odmítl. „Není úplně výjimečné, že tam potkám maminku s kočárkem. I kdyby tam chodila jen ona, pro mě je to riziková situace a budu rád, pokud půjde po bezpečném chodníku," uzavřel Dominik.

Podobnou situaci řešili v minulých letech také v Kyjově na Hodonínsku. Na okraji města vyrostl Kaufland, ke kterému vedla pouze silnice. Chodník vznikl poté, co se na popud obyvatel do řešení pustilo město.