„Někdy mám pocit, že řidiči asi nepoznají dopravní značky. Jinak by přece nejezdili všude tam, kam se jim zachce. A to bez ohledu na zákaz vjezdu mimo autobusy a auta s přiděleným parkováním, který je na nádraží vyznačený,“ rozčilovala se cestující Jitka Uhrová z Lanžhota. Jak dodala, nejednou byla svědkem toho, že mělo dojít ke kolizi mezi autobusem, který vyjížděl od nástupního ostrůvku, a osobním autem. Podobně ohrožení jsou podle Uhrové i cestující přecházející mezi ostrůvky.

„Auta navíc nádražím projíždějí docela rychle. Jako by snad jejich řidiči věděli, že dělají, co nemají, a chtěli mít cestu přes něj rychle za sebou,“ přemýšlela nahlas Uhrová. Za pouhých deset minut, co čekala na autobus, prý jednou napočítala na nádraží hned dvanáct aut.

Jak policie, tak ani město Břeclav však žádná upozornění na porušování zákazu nedostalo. „Doposud jsme žádné porušení zákazu u autobusového nádraží na dopravní policii neřešili. Pokud se tam něco takového děje, myslím si, že není pro lidi problém zavolat na policii. Operační oddělení tam následně pošle hlídku. Taková situace se zkrátka musí řešit hned,“ podotkl vedoucí dopravního inspektorátu břeclavské policie Jiří Mach.

Bezohlední řidiči

Jeho slova potvrdil také vedoucí břeclavského odboru správních věcí a dopravy Miroslav Čapka. „Já osobně jsem o problémech na autobusovém nádraží dosud neslyšel. Myslím si ale, že je to spíše otázka pro policii. Ta by měla dbát na dodržování zákazů. A pokud je někdo porušuje, zasáhnout hned na místě,“ vyjádřil svůj názor Čapka. Podle jeho zkušeností jsou mnozí řidiči zkrátka bezohlední. Že porušují zákazy, je většinou netrápí.

Oba muži se shodují na jednom: pomoci by podle nich mohlo výraznější a lépe řešené dopravní značení. „Město může zlepšit dopravní značení. Ale jak říkám – dohlížet na dodržování předpisů už musí policie,“ míní Čapka.

Také podle Machova vyjádření je nejlepším řešením domluva s městem. „Zavedli bychom technické opatření takového rázu, aby se tam osobní auta nedostala. Šlo by o drobné stavební úpravy. Například vystavění zpomalovacích pruhů. Jednání s městem se rozhodně nebráníme,“ nastavil Břeclavi pomocnou ruku Mach s tím, že by možná stačilo lépe vyznačit vjezd pro autobusy. To aby byl zákaz řidičům ještě jasnější.

Přesun nádraží

„K pokutám se přikláním až jako ke krajnímu řešení. Zvlášť, pokud lze komplikace nějakým způsobem omezit,“ podotkl Mach. Vyřešení problémů s řidiči, kteří nemají v místě nádraží přidělená parkovací místa a přesto tam parkují, by viděl ve spolupráci s městskou policií. „Situaci bychom museli řešit nejspíš pomocí botiček. Mnohým řidičům totiž ani zákazová značka nepřidělává vrásky,“ má jasno zkušený policista.

Břeclavské autobusové nádraží čekají v budoucnu změny. Původní stanoviště totiž přesunou cestujícím naproti přes silnici. A to do areálu, jehož pozemky jsou majetkem Českých drah. Jak potvrdili oba muži, v plánu je tam rovněž vybudování nové větší křižovatky.