„Vzniklo tady šedesát nových parkovacích míst pro osobní auta, čtyři pro tělesně postižené i parkování pro autobusy. Nechybí ani úprava autobusových zastávek a chodníků, nebo autobusová točna," vyjmenovala Petra Holásková z vranovického obecního úřadu.

Okolí nádraží navíc nově monitoruje kamerový systém, který má přispět ke zvýšení bezpečnosti na tomto frekventovaném mís­tě.

S koncem lokálky

Projekt vznikl už před třemi lety. Reagoval na zrušení pravidelní osobní železniční přepravy na navazující trati z Vranovic do Pohořelic.

„Lidé z okolních obcí, kteří dojíždí za prací či studiem vlakem, se nyní k nádraží dostanou pouze vlastním dopravním prostředkem nebo autobusem," přiblížila Holásková dopady zrušení lokálky.

Modernizaci místa, na němž se setkává autobusová doprava s železniční, tak nejvíc pocítí cestující z Ivaně, Přibic a dalších okolních obcí.

„Určitě je to dobré, protože po silnicích míří čím dál větší objem dopravy. Zejména v ranní špičce autobusy nemusí vždy garantovat včasný dojezd. Proto je pro lidi, kteří chtějí jet do Brna vlakem, terminál jistě dobrou zprávou," přivítal úpravu přestupního místa ve Vranovicích už před časem například starosta Pohořelic Josef Svoboda.

Náklady na stavbu terminálu se vyšplhaly na 4,8 milionu korun. Pětaosmdesát procent pokryla evropská dotace, zbytek zaplatila obec. Dalších sedm set tisíc korun poslalo vedení Jihomoravského kraje, a to na vypracování projektových dokumentů.

Ve Vranovicích skončila výstavba nového přestupního terminálu. Modernizace okolí vranovického nádraží trvala tři měsíce. Je reakcí na zrušení osobní železniční přepravy na trati Vranovice-Pohořelice.