Prodejnu s rybami nezachránil ani ve společnosti stále zřetelnější trend zdravé výživy. Ryby by se podle odborníků měly objevit na talíři alespoň jednou týdně. S majiteli se redakci spojit nepodařilo. Telefon je vypnutý.

Podle Mileny Vágnerové, jež v Břeclavi provozuje obchod Zelený Anděl, se o zdravou výživu zajímá stále větší počet lidí. Mladých i penzistů. Je přesvědčená, že veganství či vegetariánství bylo dříve u mnohých spíše módou. O potřebě výživově vyvážených potravin jsou však nyní pevně přesvědčení. „Spousta lidí už má plné zuby nemocí a starostí s tím, že jsou unavení a nezvládají, co mají. Přišli na to, že je důležité, co jedí," říkala Vágnerová.

Vazba na restaurace

Tvrdí, že nejen na Břeclavsku zažívají návrat domácí chovy a pěstování. „Lidé zase chtějí svoji zeleninu, brambory, slepice, vajíčka. To, co nám nabízí řetězce za účelem vysokých zisků, není k jídlu," doplnila žena.

S provozovateli končícího rybího obchodu chce navázat spolupráci. O čerstvé maso podle ní zájem je. Pouze je potřeba podnik více propagovat. „Lidé jsou pobláznění reklamou a kdo na ni má méně peněz nebo se v tom tolik neorientuje, ztrácí," dodala Vágnerová. Nadšenec do zdravé výživy Vojtěch Frantík poukázal ještě na jiný fakt. Řada lidí má rybu v mysli hlavně jako pokrm sváteční, nikoliv pravidelný. „Ryby jsou u nás obecně otázkou Vánoc. A u prodejny s rybami je asi rozhodující aspekt cena, poloha a kvalita," zamýšlel se muž.

Podle Oldřicha Pechy, jednatele Rybářství Hodonín, které spravuje rybníky v Lednicko-valtickém areálu, má obchod s rybami ve městě velikosti Břeclavi své místo. Ovšem za několika podmínek. Neměl by chybět nyní módní losos či tuňák ani provázání na restaurace nebo třeba lázně. „Řekl bych, že zájem o rybí maso je na vzestupu. Děláme všechno pro to, abychom je lidem co nejvíce zpřístupnili," uvedl jednatel. Jim i dalším společnostem v regionu se alespoň jednorázový hromadný zájem probouzet daří. Například veřejné výlovy jsou obsypané návštěvníky, kteří si na místě kupují právě vylovené kusy.