Jednu stížnost za druhou posílal šestaosmdesátiletý Ladislav Obůrka z Klentnice společnosti MobilKom. Nebyl spokojený se službami, které od mobilního operátora U:fon se svou družkou dostal. Když vypověděl smlouvu, stálo ho to přes tři a půl tisíce korun. Peníze chtěl zpět. Marně. Obrátil se proto na Břeclavský deník. A hle, najednou to šlo. Článek vyšel ve čtvrtek. V pátek už pracovník Českého telekomunikačního úřadu tlumočil slib MobilKomu, který napsal, že oběma nespokojeným klientům peníze vrátí.

„Po opětovném prošetření reklamací pana Obůrky jsme se ze strany poskytovatele rozhodli klientovi vyjít vstříc a bylo mu stornováno finanční vyrovnání ve výši 3570 korun a služba s telefonním číslem byla ukončena,“ stálo v dopise, který byl adresovaný Českému telekomunikač­nímu úřadu.

Operátor zároveň slíbil, že stornuje i poslední fakturu na sto padesát korun a přeplatek přesahující tři a půl tisíce korun důchodci vrátí. MobilKom vyšel vstříc i jeho družce Věře Minichové, která může také v nejbližších dnech očekávat ve schránce složenku na další tisíce korun, které předtím musela zaplatit při vypovězení smlouvy.

Pozor na smlouvy

„Jsme moc rádi, že to tak dopadlo. Zatím nám nic neposlali, tak budeme čekat,“ věří v brzké vyrovnání s operátorem Ladislav Obůrka. Důchodce si stěžoval na špatné pokrytí signálem, problémy nastaly i s telefonem a SIM kartou.

„Není to první takový případ s tímhle operátorem,“ uvedla mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Dana Makrlíková. Jak upozornila, lidé by si měli dát při „výhodných“ nabídkách operátorů pozor na podmínky smlouvy. „Člověk by každopádně neměl smlouvu hned podepsat. Je lepší si nechat den dva na zvážení a pečlivě si prostudovat podmínky,“ podotkla mluvčí úřadu.

Na pozoru by měli být obzvlášť starší lidé, protože někteří obchodníci podle mluvčí Českého telekomunikačního úřadu rádi využívají a zneužívají jejich dobrotivosti. „Měli by počkat na své blízké, kteří se na smlouvy pečlivě podívají,“ poradila Makrlíková. Šestaosmdesáti­letého důchodce z Klentnice stálo dlouhé dopisování s operátorem spoustu sil. Když pohár jeho trpělivosti přetekl, obrátil se na Břeclavský deník. Vzpomněl si totiž na případ své známé Agnesy Minaříkové, která před časem podlehla lákavé nabídce podomních prodejců.

Žena si tímto způsobem koupila za pětadvacet tisíc korun nejrůznější věci do domácnosti. Pak se jí obchod rozležel v hlavě a spotřebiče chtěla vyměnit nebo vrátit. Poslala je zpět, ale vrátilo se jí stejné zboží. Když o případu informoval Břeclavský deník, firma, která jí věci prodala, se s důchodkyní ihned vyrovnala s vysvětlením, že došlo k nedopatření­.