Firma Fastav plánuje v areálu bývalého cukrovaru postavit obchodní centrum s hypermarketem. Podle slov místostarosty Břeclavi Pavla Dominika ovšem Břeclavští zatím nevědí, který obchodní řetězec to bude.

„Hypermarketů je v Břeclavi dost a ve středu města příliš. Pokud by se jednalo o výstavbě na kraji města, tak proč ne. Podle mě by měla v areálu bývalého cukrovaru vzniknout především zóna k bydlení. V dalších budovách by měly být drobnější obchody a restaurace,“ soudí břeclavský zastupitel za ČSSD Oldřich Ryšavý.

„S developerským projektem společnosti Fastav jsme souhlasili, takže by od nás bylo neseriózní najednou říct ne,“ sdělil břeclavský místostarosta Pavel Dominik. Podle jeho slov se jednalo o velmi složité rozhodování. „V minulosti jsme už jednou v této lokalitě odmítli Tesco, vizi Fastavu jsme nakonec akceptovali,“ doplnil Dominik. Zároveň ovšem dodal, že zatím neví, jaký hypermarket vlastně v Břeclavi přibude.

Jednatel firmy Fastav Jaroslav Baláš zatím nechce prozradit název obchodního řetězce, který má být součástí obchodního centra, podobně jako je například brněnská Vaňkovka. „Do vydání veškerých územních povolení a před finální verzí smlouvy s městem chceme respektovat přání řetězce a zatím o něm nehovoříme,“ vysvětlil Baláš.

Sociální demokraté navíc vidí další rizika, a to v dopravním napojení nové silnice, která má podle plánů vsetínské firmy Fastav Development vyústit v ulici Národních hrdinů. „Tato zcela přetížená součást dopravní tepny Břeclavi při neexistenci obchvatu není schopna unést další zvýšení dopravní zátěže,“ argumentuje Ryšavý. Každé další auto do středu města znamená podle Ryšavého pohromu.

„I když jsme ještě tuto variantu neměli oficiálně na stole, myslím, že by toto řešení nemělo mít zásadní dopad na dopravní zatížení,“ uvedl Ladislav Hemza z břeclavského dopravního inspektorátu.

„Nejsme ale ti, kteří by měli hlavní slovo. Bude záležet na odborných posudcích. Každopádně to vyhovělo vždy, třeba i v případě dalších hypermarketů jako Penny Market, kde je však, jak se ukázalo až později, nelehká dopravní situace,“ dodal Hemza.