S pokládkou povrchů začali v Charvátské Nové Vsi, odkud postupovali až ke třídě 1. máje. „Tam pak přejel asfaltovací stroj na levý břeh Nové Dyje a pokračoval až do veslařského areálu nad splavem,“ popsal mluvčí města Jiří Holobrádek.

Cesty po hrázích
• Sedmikilometrová cyklotrasa vede v Břeclavi od Charvátské Nové Vsi ke třídě 1. máje a dál do veslařského areálu.

• V příštím roce má vzniknout cyklotrasa i na hrázi ve Staré Břeclavi.

S nápadem spojit výstavbu protipovodňových opatření s budováním asfaltových cyklotras přišlo vedení břeclavské radnice před dvěma lety. Nakonec se jim podařilo najít shodu s Povodím Moravy a vyřešit všechny především administrativní překážky.

„Povodí Moravy hradí zvýšení a opravu hrází, město Břeclav zaplatí asfaltové povrchy. Mám radost, že se nám tuto iniciativu podařilo dotáhnout do úspěšného konce a že vznikne dílo, které bude mít pro nás všechny velký význam,“ netajil se spokojeností břeclavský místostarosta Jaroslav Válka. Právě on za město jednání s Povodím Moravy vedl.

Břeclavské zastupitelstvo navíc schválilo výkup dvou pozemků mezi hrázemi. To umožní vybudování propojovacích cyklotras, které zkrátí cestu od jezu na Nové Dyji na Hlavní ulici v Poštorné. V příštím roce by stejná cyklotrasa měla vzniknout i na hrázi ve Staré Břeclavi, od hřiště Pastvisko až po areál Na vodě.

Přestože se cyklisté radují, někteří Břeclavané přišli s připomínkami. „Mám z toho smíšené pocity. Cesty na hrázích byly využívány především místními, teď se obávám, že hráze budou zavalené cykloturisty,“ vyjádřila svoje obavy na webových stránkách města například Magda Lengálová.