Odbor životního prostředí v Mikulově rozhodl, že investoři musí plány na výstavbu rychlostní silnice z Pohořelic do Mikulova změnit. Neodpovídají totiž požadavkům ministerstva.

„Problém je, že firma Sudop nedoložila studii dopadu na krajinný ráz,“ sdělila krajská radní Anna Procházková. Podle včerejšího jednání se prý plánovaný koridor měnit nebude. „Favoritem zůstává trasa na Mikulov,“ dodala.
„Ministerstvo návrh na výstavbu rychlostní silnice odsouhlasilo, takže my s tím nemáme žádný problém. Samozřejmě pokud se změní plán výstavby,“ vyjádřil se k plánované výstavbě vedoucí mikulovského odboru životního prostředí Jan Hluchý.

„Ředitelství silnic a dálnic, ministerstvo dopravy a Jihomoravský kraj prosazují jako jedinou alternativu spojení Brna a Vídně vybudování rychlostní silnice R52 v úseku Pohořelice - Mikulov. Se záměrem nesouhlasí řada obcí a jejich obyvatel,“ řekla Barbara Homolová z Ekologického právního servisu.
Zároveň si myslí, že je stavba trasy přes Břeclav i podle studie přijatelnější .
„Břeclavská varianta je podle mě volovina. Způsobila by mnohem větší ekologickou škodu než varianta mikulovská,“ brojí Hluchý proti stavbě čtyřpruhové silnice jako součásti břeclavského obchvatu.

„Pálavská krajina by se po vybudování této silnice ocitla jakoby v kleštích dvou dálnic, což by tuto unikátní krajinu výrazně poškodilo a snížilo její přitažlivost pro turistiku a rekreaci,“ hájí názor Ekologického právního servisu Homolová. I okolo Břeclavi jsou podle ní sice významná přírodní území, ale mikulovskou oblast by to prý zasáhlo mnohem víc…

Více v Břeclavském deníku v pátek 30. listopadu