Kdy silnice potřebné povolení dostane, tak není vůbec jasné. „V červnu minulého roku Nejvyšší správní soud zrušil krajské zásady územního rozvoje. Neexistuje tak nadřazený dokument, podle něhož je možné úsek silnice umístit. A tím pádem ani podklad pro vyvlastnění dotčených pozemků. Silničáři tak nemohou v plném rozsahu doložit souhlasy s umístěním stavby. A nám nezbývá nic jiného, než řízení kvůli neúplné žádosti zastavit," uvedla vedoucí pohořelického stavebního úřadu Jana Dvořáková.

Pro silničáře Ředitelství silnic a dálnic znamená rozhodnutí úřadu další komplikace v přípravě stavby. „Určitě ji to ovlivní. Proto si teď vůbec nehodlám odhadnout, kdy konečně začneme stavět," řekla ředitelka brněnského závodu Ředitelství Věra Hoderová.

Rozhodnutí úřadu vítají ekologové, kteří prosazují vedení tahu na Vídeň přes Břeclav. „Je doloženo, že silnice R52 přes Mikulov je ekonomicky neefektivní, škodlivě zasahuje do území chráněné oblasti Pálava a dopravně vyhovuje stávající silnice I/52," uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země.