Protihluková stěna u dálnice D2 je ve městě dlouhodobým tématem. Vedení radnice se snaží zajistit její modernizaci. Dosud poslední krok vpřed ocenil na zasedání zastupitelstva i opozičník z ODS Libor Sadílek. Upozornil však na možné zádrhely. „Cením si dosavadní práce těch, kteří se vyjednávání zúčastnili. Je to ale teprve první fáze. Druhá je, jak stavba bude vypadat. Za hodně peněz se může postavit nějaká hrůza, nebo se to dá naopak postavit levně a efektivně. Je potřeba situaci ohlídat. Bude to náročné," myslí si Sadílek.

Dalším diskutovaným tématem posledního zasedání byla plánovaná investice na vypracování nové dopravní koncepce, takzvaného generelu dopravy. Ten ukáže a vyhodnotí problémy i potřeby obyvatel. Současně nabídne také řešení.

Zastupitel z kandidátky Nezávislých Miroslav Patloka přednesl návrh finančního výboru. Projekt by podle něj mohly pokrýt peníze získané z pokut rychlejedoucích řidičů, které zachytil radar. „Zisk z radarů je několik milionů. Bylo by dobré část použít zpětně na zlepšení dopravní infrastruktury. Tedy do navrhovaného projektu. Najednou je tady částka, kterou jsme dříve neměli a se kterou lze pracovat," uvedl Patloka.

Zároveň zmínil, že je potřeba zaměřit se například na velké množství značek, které ve městě přibyly. „Navrhoval bych, aby ve městě ve vnitřních ulicích platilo všude pravidlo pravé ruky, ale je tady celá řada jiných věcí, které nemáme koncepčně vyřešené," řekl zastupitel.

Právě tyto nedostatky by podle radního pro dopravu Richarda Homoly z ANO měl generel dopravy vyřešit. „Zdroj na to teď máme. Hlavně chceme, aby to mělo řád a návaznost. Aby se to každé čtyři roky neměnilo a nedělali se investice nové. Generel to provždy ujednotí. Ať už půjde o osvětlení chodníků, o jednosměrky a jejich vliv na další ulice. Projekt vychází zhruba na osm set tisíc korun bez DPH. Je to tak důležitý dokument, že není asi potřeba diskutovat," dodal Homola.