Dopravní situace je přitom zvláště v tomto úseku už několik let velmi komplikovaná. Hlavně v ranních a odpoledních hodinách se právě na trase z centra do Poštorné nebo opačným směrem tvoří kolony aut. „Neumím si to dost dobře představit. Teď jsou tam velké fronty, co teprve při případné opravě. Bude to znamenat velké komplikace v dopravě," obává se starosta.

Z chystaných prací, které by zřejmě svedly provoz do jednoho pruhu, nejsou nadšení ani řidiči. „Nedovedu si představit, že by se bez obchvatu cokoliv na této trase opravovalo. Už nyní je situace ostudná. V Břeclavi je doprava horší než v Praze nebo v Brně," srovnával Břeclavan Petr Skoupil, který každodenní kolony ve městě dobře zná.

Choulostivé místo

Břeclavská radnice zatím 
k chystané opravě nezná žádné podrobnosti. „Jako město budeme požadovat po Ředitelství silnic a dálnic bližší informace. Já osobně prozatím ani nevím, do jaké míry a jak dlouho chtějí ten most opravovat," přiznal Dominik.

Obdobně je na tom i dopravní policie. „Informativně víme, že se mají dělat na průtahu Břeclaví další opravy, ale žádné konkrétní termíny zatím neznáme," vyjádřil se vedoucí břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach.

Že se oprava mostu skutečně chystá, potvrdil inspektor Ředitelství silnic a dálnic Radek Otruba. „Zatím se teprve zpracovává projektová dokumentace. Následovat bude jednání za účasti policie, odborů dopravy a města, kde by se měly dohodnout podrobnosti," nastínil Otruba.

Ten si je dobře vědomý choulostivého místa prací na frekventované silnici první třídy. „Řešíme, jak vůbec toto místo opravovat. Zda to bude po polovinách, nebo celkově. Pro Břeclav je to sám o sobě problém, protože nemá žádnou alternativu objízdné trasy. Jedině přes Podivín, a to by bylo rovněž velmi složité," konstatoval Otruba.

Ideální variantou by bylo ještě před opravou mostu vybudování chybějícího obchvatu, ovšem to je nereálné. „Most se zřejmě nikdy poté, kdy si lidé koupili ve větším auta, neopravoval. Možná existoval předpoklad, že když se zřídí obchvat, tak se mostu odlehčí a poté se může opravit. To se ale nestalo," zamýšlel se inspektor Ředitelství silnic a dálnic.

MICHAL HRABAL