Prodej takzvaně online řetězec provozuje po tři roky. Nyní jej zavedl i v jižním cípu Moravy. Co online služba nabízí a obsahuje, vysvětlil mluvčí obchodního gigantu Jiří Mareček. „Princip je jednoduchý. Lidé si na internetu vyberou sortiment, který by chtěli, a my jim ho dovezeme. Mohou si objednat čerstvé i trvanlivé potraviny, ovoce a zeleninu. Nabídka na internetu je stejná jako v kamenných obchodech. Službu poskytujeme v Břeclavi, Moravském Žižkově, Valticích, Lanžhotě, Kosticích, Tvrdonicích a dalších městech a obcích na Břeclavsku, " uvedl Mareček.

Prodejci vidí důvod vzestupu obchodování přes internet především ve zrychlené době. Lidé mají stále méně času, a tak je pro ně jednodušší objednat si již uvařený oběd nebo nakupovat z pohodlí domova.

Stačí pár minut

Vytvoření objednávky navíc zabere jen pár minut. Zájemci si na webových stránkách vybírají z široké nabídky nejrůznějších restaurací či podniků, které dovozy až do domu nabízí. V online jídelníčku si zvolí, na co mají zrovna chuť, zavolají nebo objednají jídlo přes internet a často mohou platit i rovnou přes online bankovnictví.

Pohodlnost lidí a zvyšující se oblibu potvrdil i Zdeněk Kovařík, který je provozním jedné pizzerie na Břeclavsku. Ta funguje pouze na způsobu telefonického a online objednávání. „Uvažovali jsme i o tom, že si otevřeme normální pizzerii. Avšak nakonec jsme reagovali na neustále se zvyšující poptávku po dovozech. Lidé si na to rok od roku více zvykají a zákazníků přibývá. Je to pro ně pohodlnější a samozřejmě tím ušetří spoustu času," nechal se slyšet Kovařík.

Pizza je podle oslovených lidí stále jedničkou při hledání jídla v elektronickém jídelníčku. „Pizzu jsem si takto objednal už několikrát. Přítelkyně si párkrát dala i nějaké těstoviny nebo jiné jídlo. Hlavně této možnosti využíváme o víkendu, když se nám nechce vařit nebo si necháváme vozit jídlo do práce. Ale o dovozu nákupu potravin až domů slyším poprvé. To jsme zatím nevyzkoušeli. Možná se k tomu časem také uchýlíme. Zatím chodíme raději do obchodu," řekl například Jiří Lipár z Břeclavi.

Podobného názoru je i Kamila Strnadová z Hustopečí. „Vím, že hodně lidí si dost potrpělo na krabičkové diety a denně jim je vozili. Osobně dávám sice stále přednost zajít do restaurace a obchodu osobně, ale věřím, že svoje místo už tady tento typ prodeje bude vždycky mít," dodala žena.

Rozšiřující se způsob nákupu není novinkou. Rozvoz je pevně zakořeněný i v minulosti. Ať už se tak dělo pro potřeby lidí s menší pohyblivostí nebo zmrzlinář s vozem, který jezdil po městě. Tehdy šlo především o menší skupiny zákazníků.