„Obě varianty mají vlivy na životní prostředí. Ekology navrhovaná trasa navíc prochází několik kilometrů Lednicko-valtickým areálem zapsaným v UNESCO a je i dražší,“ uvedl.

Ekologové s tím ale nesouhlasí. A zpochybňují i výsledky vyhledávací studie pro variantu spojení Brna s Vídní přes Břeclav, kterou minulý týden zveřejnil Krajský úřad Jihomoravského kraje. Favorizuje mikulovskou variantu.

„Odhadované stavební náklady jsou nedůvěryhodné, neboť u R52 jsou staré několik let a nelze je porovnávat s aktuálními údaji pro břeclavskou trasu. Do nákladů byly v případě dálnice kolem Břeclavi započítány i mnohé nepřímé položky. Navíc cena sedm set padesát milionů korun za jeden kilometr dálnice v rovinatém terénu je naprosto neopodstatněná,“ uvedla právnička Ekologického právního servisu Barbara Homolová.

Podle ní se závěry nové studie rozcházejí s jinými dosud provedenými odbornými posudky. Homolová upozornila také na to, že studii placenou z peněz daňových poplatníků vypracovala brněnská firma HBH Projekt, která se už několik let podílí na přípravě R52 přes Mikulov. „Těžko lze pak očekávat, že by doporučila přípravu R52 zastavit a realizovat zcela jiný projekt,“ vyjádřila svůj názor.