Společný postup zvolili zákazníci firmy OKR okna z Veselí nad Moravou, která od nich vybrala vysoké zálohy, ale okna ani po dlouhé době nenamontovala. Obrátili se na policii. Někteří dokonce podali trestní oznámení. Firma však podle všeho stojí před krachem a nedokáže všechny zákazníky uspokojit.

„V tuto dobu čítá obsáhlý spis asi sto třicet poškozených. Trestní oznámení ve věci podvodného jednání podala zhruba necelá dvacítka z nich. Vyčíslená škoda činí prozatím něco přes tři miliony korun,“ informoval Petr Zámečník, mluvčí hodonínské policie, která případ vyšetřuje.

Policisté podle něj právě pracně probírají účetnictví firmy a chystají se na zdlouhavý výslech poškozených svědků. „Policie zjišťuje, jestli došlo k trestnému činu a k jakému. Zatím nebylo nikomu sděleno podezření a ani nebyl nikdo obviněný,“ doplnil Zámečník.

Poškození zákazníci, kteří se obrátili na policii, jsou z celého Jihomoravského kraje, protože firma má pobočky nejen ve Veselí nad Moravou, ale také v Kyjově, v Hodoníně, ve Znojmě, v Břeclavi a v Uherském Brodu.

Policisté podle Zámečníka dostali pokyn, aby už nepřijímali další trestní oznámení. Podle záznamů firmy sestavili seznam zákazníků, kterým dosud nebyly objednané práce provedeny, a ti se mohou připojovat k případnému trestnímu stíhání.

„Policisté budou všechny ze seznamu kontaktovat a postupně vyslýchat,“ upřesnil policejní mluvčí. I když má podle něj firma problémy, některé zakázky ještě stihla dokončit. „Ale je většina těch, které dokončené nejsou a už asi ani nebudou,“ odhadl ještě Zámečník.

Poté, co Hodonínský a Břeclavský deník Rovnost napsal o případu několika podvedených zákazníků, se na jejich webových stránkách rozpoutala živá diskuze. Mnoho lidí si v ní stěžovalo na neseriózní přístup firmy OKR okna. Například Ladislava Škrabálková z Hodonína v prosinci zaplatila třináct tisíc z celkových dvaceti, když si objednala jedno plastové okno a dveře balkonu. A dodnes je nemá.

„Domnívám se, že je to podvod na zákaznících, protože vybírat tak vysoké zálohy, i když nejsem schopen dostát svým závazkům, je vysoce neprofesionální a neetické,“ napsala.

Nejen ona se zlobila, že s firmou se nedá telefonicky ani elektronicky spojit a ani nijak dohodnout. Redakci Hodonínského deníku ale poděkoval i uspokojený zákazník, kterému článek pomohl. „Snad to pomohlo k tomu, že mi byla okna 12. března namontována,“ děkoval redaktorům Antonín Prokeš.

Jestli firma dostojí svým závazkům a zákazníci se oken dočkají, se od majitele firmy Hodonínskému deníku nepodařilo zjistit. A to i přesto, že se mu podařilo získat jeho číslo mobilního telefonu i e-mailovou adresu. Telefon se přepínal na hlasovou schránku, na nahraný vzkaz i na otázky zaslané mailem nikdo neodpověděl.