Oba původní mosty neměly dostatečnou nosnost pro nákladní dopravu, jsou ve špatném stavu. Po provizorních mostech řidiči jezdili déle než rok. „V Drnholci teď odstraňujeme betonovou rampu, v tomto týdnu odvezeme i ocelovou konstrukci,“ sdělil v pondělí Ivo Habarta z firmy Firesta-Fišer.

Hotovo má být do konce května. Poté se tam krajští silničáři pustí stavby nového mostu, který nahradí starý. Náklady jsou téměř sedmdesát milionů korun. Řidiči jedoucí přes Drnholec se musejí obrnit trpělivostí, kvůli stavbě je čeká dlouhodobá uzavírka. Objížďka vede přes Brod nad Dyjí.

Silnice na objízdných trasách na Mikulovsku loni dostaly pořádně zabrat. Silnice I/52, z níž byla doprava odkloněna, je totiž významným dopravním tahem směrem na Mikulov a Vídeň. Je vytížená jak cestujícími, kteří jedou do oblasti Nových Mlýnů za turistikou, tak zejména mezinárodní kamionovou dopravou směr Rakousko.

Rekonstrukce mostu u Pasohlávek trvala devět měsíců, poté firmy opravily i těžkými kamiony rozbité cesty právě na objízdných trasách.