Za havarijní označil vedoucí dopravního inspektorátu v Břeclavi Jiří Mach stav semaforů v centru okresního města. Reagoval tím na pokračující problémové fungování světelného zařízení. To v současnosti někdy jde, někdy ne a někdy pouze poblikává. Policisté se proto nedávno obrátili na břeclavskou radnici s tím, že se semafory je potřeba co nejrychleji něco udělat. „Více nezmůžeme, nejsme správci," poznamenal Mach.

Podle policie jsou poruchy čím dál častější. O nejpravděpo­dobnějším řešení, tedy modernizaci zařízení, se mluví dlouhodobě. Problémem je nedostatek peněz. Obměna semaforů jde řádově do desítek milionů korun. V projektu, na němž nyní pracují představitelé břeclavské radnice, se počítá celkem s šestatřiceti. „Projekt bude hotový do konce roku. Buď se nám na obnovu podaří sehnat peníze 
a uděláme to ve větším, nebo se do toho v opačném případě pustíme po částech. Každý rok jednu křižovatku. Náklady na ni jsou pět až šest milionů," říkal místostarosta Břeclavi Jaroslav Válka (ČSSD).

Získat potřebnou dotaci je složité. Válka tvrdí, že peníze jsou pouze na semafory pro přechody pro chodce, na světelní řízení dopravy už ale nikoliv. Problémy stávající techniky považuje za běžné. „Výpadky současného zařízení jsou ve městě standardem. Co je způsobilo naposledy, netuším. Možná technická závada nebo porucha napájení," doplnil místostarosta.

Reakce řidičů se různí. Mezi ty, kterým výpadky spíše vyhovují, patří například Petr Pajpach. „Nad stavem dopravy v Břeclavi lze už jen mávnout rukou, ostatně mnohdy ani nic jiného nezbývá. Zdá se mi však, že při výpadcích semaforů je provoz plynulejší a lidé ohleduplnější. Mnozí si dávají přednost, pouští se. Víc než hůře to pak tedy podle mě funguje lépe," zamýšlel se muž.

Nebude sám. Stížnosti na radnici se i přes opakované výpadky nehromadí. Tvrdí to alespoň její mluvčí Jiří Holobrádek. Větší opravy podle něj už téměř postrádají význam. „Odstraňují se jen největší problémy, jinak jde o systémové chyby. Semafory jsou v provozu déle než dvacet let. Kromě moderních zařízení bychom jistě také všichni chtěli druhou spojku do Poštorné, ale nikdo neví, kde ji udělat," oznámil Holobrádek.