Jeden ze čtyř jednatelů Moss logistics Marek Svoboda řekl, že stávající skladové prostory společnosti již nedostačují. Muž ujišťuje, že rozšíření nebude mít dramatický vliv na dopravní zatížení. „Podle odborné studie bude navýšení nízké až zanedbatelné. Asi deset nákladních aut při navážení a deset při vyskladňování,“ uvedl muž s tím, že při distribuci navíc mnozí řidiči kamionů vyjíždějí v časných ranních hodinách a někteří nejezdí ani přes město.

Územní řízení již skončilo. Stavební komise města doporučila radním, aby si před konečným podpisem koordinační situace vyžádali od investora předpokládaný nárůst dopravy. „V tomto týdnu jsme obdrželi jakousi analýzu, v níž se uvádí, že město v podstatě ani nepozná, že nový sklad vznikl,“ potvrdila Potměšilová. Záležitost chce ale ještě probrat na příští radě města.



Nová hala Moss Megahall má mít rozlohu jednoho hektaru. Projekt podle Svobody počítá s novou budovou pro kanceláře a přilehlou novou skladovací halou, která navýší paletovou kapacitu zhruba o dvě třetiny.

Moss logistics
- Dopravně logistická společnost z Hustopečí.
- Zaměstnává ve třech pobočkách téměř 500 lidí, polovina jsou řidiči nákladních aut.
- Obrat společnosti za rok 2017 byl 949 milionů korun.
- Ve městě se má od jara stavět Moss Megahall, navýší skladovací kapacitu z 21 tisíc na 35 tisíc palet.

Jednatelem firmy je také Jiří Kadrnka z opoziční ODS, jeden z kritiků postupu vedení radnice v projektu rozšíření průmyslové zóny na opačné straně města.

Doprava v Hustopečích není ideální třeba podle Víta Nevěděla. „Občas se začíná podobat provozu v Břeclavi. Nejhorší je to v odpoledních hodinách, když se lidé vracejí z práce,“ popsal muž.

Podle Potměšilové město asi před půl rokem zažádalo o trvalý zákaz pro tranzit, mezinárodní kamionovou dopravu, která krajem pouze projíždí. „Žádost je na ministerstvu dopravy zaregistrovaná a v pořadí,“ zmínila starostka.