„S Pálavským okruhem jsme spojili křest letošních Výletních novin. Tentokrát jsem ve vlaku chyběl, právě kvůli křtu na nádraží. Jinak jezdím pravidelně. Samotná vyjížďka se pro region stala tradiční událostí," říká lednický starosta Libor Kabát stojící nedaleko Bardotky.

Na cestující po celou trasu dohlíží pět průvodčích s úsměvy na tvářích. Na sobě mají repliky prvorepublikových uniforem. V Lednici pomáhají dětem vystoupit ze zelených vozů ze čtyřicátých a padesátých let 20. století.

„Vlak má devět historických vagonů, bufetový vůz a jeden na přepravu kol. Do Lednice jsme dorazili poměrně dost obsazení," tvrdí průvodčí Karel Pluta, pro něhož je jízda Pálavským okruhem premiérovou.

Pracovníci Českých drah po příjezdu provádí kontrolu parní lokomotivy a za pomoci hasičů doplňují vodu. Cesta Šlechtičny vyrobené v roce 1947 totiž zdaleka nekončí. Za tři hodiny vyrazí směrem Mikulov.

Lidi vezl Praga „busík"

Po nástupišti se mezitím trousí turisté. Řada dětí nahlíží do prostor strojvedoucího, některé se fotí přímo na „škodovácké" Šlechtičně. Další lidé spěchají poohlédnout se za krásami zámku a parku, ti hladovější si v nádražním stánku dávají třeba párek v rohlíku za dvacku.

Libor Trnka přijel vlakem se svými dvěma malými syny z Brna. Na Pálavský okruh se spolu vydali již podruhé. „Do Lednice jezdíme často, kluci mají rádi vláčky, tak jsme toho využili i dnes. Teď čekáme na historický autobus. Do prvního jsme se nevešli, byl přeplněný. Možná si zajdeme do parku pěšky," povídá Trnka.

Takzvaný „busík" Praga RND jezdí přes náměstí, lednický zámek a Minaret až k Janohradu.

Na nádraží dochází i k setkání. „S manželem jsme vyrazili do Lednice autem, tady máme sraz s našimi přáteli, kteří přicestovali parním vlakem. Mašinku jsme si ale také prohlédli, vypadá hezky," usmívá se turistka Jitka Drbalová.

To už se celé nádraží pomalu vyprazdňuje. Cesta za zážitky ale bude pokračovat. Šlechtična se ještě po kolejích vydá přes Poštornou a Boří les do Valtic, Mikulova, páru vypustí také v Břeclavi.