Informaci potvrdila břeclavská radnice i Ředitelství silnic a dálnic. „Na silnici I/55 vedoucí k rakouským hranicím se bude v úseku od křižovatky s Kovářskou ulicí po křižovatku u hypermarketu Albert pokládat nový povrch, opravovat se budou i kanálové vpusti,“ informovala mluvčí radnice Ivana Solaříková.

Mostek nad dálnicí D2 mezi Podivínem a Velkými Bílovicemi v létě denně využívají stovky cyklistů i pěších. Jeho stav je ale špatný.
D2 a velké opravy mostů na Břeclavsku: jsou ve špatném stavu, pády zatím nehrozí

Hraniční ulice bude zcela neprůjezdná, řidiči budou muset jezdit po objízdné trase, kterou začali pracovníci stavební firmy pro tento účel zpevňovat. „Objížďka bude začínat u křižovatky Třídy 1. máje s ulicí Jana Skácela. Vozidla budou muset jet směrem na Valtice a před železničním přejezdem odbočit do ulice Díly, minout areál firmy PKZ Keramika Poštorná a podél kolejí pak budou pokračovat ulicí Nádražní. Polní cestou, která bude pro potřeby objížďky nově zpevněná, projedou kolem areálu společnosti Lamé, kudy se opět dostanou na silnici I/55,“ popsala Solaříková.

Mapa s objížďkou kvůli opravě hlavního tahu z Břeclavi na Rakousko.Mapa s objížďkou kvůli opravě hlavního tahu z Břeclavi na Rakousko.Zdroj: ŘSD

V první fázi uzavírky nebudou moci projet Hraniční ulicí ani autobusy MHD, tudíž nebude ani zajištěna obsluha zastávek Břeclav, Poštorná, Jana Skácela a Břeclav, Poštorná, Hraniční v obou směrech a taktéž zastávka Břeclav, Poštorná, FOSFA. „Průjezd autobusů MHD ulicí Hraniční a obsluha zastávek bude znovu obnovena od šestnáctého dubna letošního roku. Chodci a cyklisté budou moci naopak částí uličního prostoru procházet a projíždět po celou dobu uzavírky, tak aby se dostali do Fosfy, hypermarketu Albert a podobně,“ upozornila Solaříková.

Protihluková stěna na dálnici D2, ilustrační foto.
Hluk z dálnice ve Starovičkách utlumí nová stěna. Stavba začne v srpnu

Ke svým domům se dostanou s auty i obyvatelé Hraniční ulice, vyjma doby, kdy budou přímo před jejich obydlím pokračovat stavební práce. Na místě se musí řídit pokyny pracovníků stavební firmy.

Podle sdělení ŘSD dojde k odfrézování krytu vozovky, sanaci a poté k pokládce ložní a obrusné vrstvy. „Součástí prací je oprava dešťových vpustí a obnova vodorovného dopravního značení,“ uvedli státní silničáři na svém webu. Rekonstrukce vozovky je vyjde na víc jak patnáct milionů korun bez daně.

Dálnice D1 v okolí Brna, ilustrační foto
Konec kolon? Rozšíření prvního úseku D1 u Brna potrvá tři roky, druhého čtyři

Vozovka, jejíž stáří je přibližně dvacet let, vykazuje trhliny a výtluky, její stav neodpovídá ani potřebám současného vysokého provozu. Podle starosty Břeclavi Svatopluka Pěčka si na její špatný stav lidé už dlouho stěžovali. „Na řadě míst se povrch již propadal, problémy se objevovaly také za deštivého počasí, kdy na komunikaci stála voda, kterou vpusti nezvládaly pojmout. Proto jsme významně apelovali na Ředitelství silnic a dálnic, aby s opravou Hraniční ulice začalo co nejdříve,“ přiblížil Pěček. Loni se uskutečnila v ulici oprava kanalizace takzvaně bezvýkopově.