Vznikne mezi třicátým a jednatřicátým kilometrem D2. Nyní je vypsaná soutěž na zhotovitelskou firmu. „Důvodem výstavby bylo zjištění nadlimitního stavu hlukové zátěže na základě měření hluku a akustických výpočtů ze strany Ředitelství silnic a dálnic," sdělila mluvčí státních silničářů Lucie Trubelíková.

Drbola je rád, že protihluková stěna u Staroviček vznikne. „Snažili jsme se dlouhou dobu, určitě šest sedm let, aby tady protihluková stěna byla. Nikdy se to nedařilo, protože přímá hluková zátěž zasahuje podle nových norem jenom část obce," zmínil Drbola.

Ukradená modrá Jawa 555, takzvaný Pařez.
Ukradl historickou Jawu, další motorku muž z Břeclavska ukryl v seně pro dobytek

Stížnosti na hluk byly podle starosty téměř permanentní. „Ale jedná se o velkou investici. Byli jsme si vědomi toho, že jsou některé obce zatížené hlukovou zátěží více. Brali jsme v potaz, že Ředitelství silnic a dálnic bude investovat přednostně do staveb v těchto lokalitách," podotkl Drbola.

Protihluková stěna u Staroviček:

výška: 3,5 metru
délka: 800 metrů
umístění: 30. až 31. kilometr D2
stavba: začátek srpen 2023, trvání 4 měsíce
náklady: 36 milionů korun bez daně

Stavba má podle zástupců Ředitelství silnic a dálnic začít v srpnu letošního roku a potrvá čtyři měsíce. „Protihluková stěna by měla osm set metrů dlouhá a tři a půl metru vysoká. Materiál bude pravděpodobně stejný jako u protihlukové stěny u Hustopečí. Tedy pohledová strana bude mezerovitý lehký beton s příměsí dřevěných pilin, ocelové sloupky a betonové panely a u mostu bude průhledná výplň na ocelové konstrukci," přiblížila Trubelíková. Předpokládané náklady jsou šestatřicet milionů korun bez daně.

V současné době se nachází na dálnici D2 mezi Brnem a státní hranicí se Slovenskem pouze jediná protihluková stěna u Hustopečí. Tu silničáři zmodernizovali v předminulém roce. „Jinou kromě té u Staroviček nyní nepřipravujeme," potvrdila Trubelíková.

Stěna u Hustopečí je nyní dlouhá skoro dva kilometry, vysoká i přes pět metrů. Za rozšíření bojovali Hustopečští dlouho. Před lety dokonce vytvořili petici, kterou podepsalo přes jedenáct set lidí. „Dálnice pořád slyšet je, ale v porovnání s původním stavem se to posunulo výrazně k lepšímu," srovnala ve středu Ingrid Florusová, která byla tehdy iniciátorkou petice.