S příběhy Fifinky, Myšpulína, Bobíka a Pindi se setkávají malí čtenáři už od roku 1969, kdy je poprvé v sešitovém vydání představil kreslíř Jaroslav Němeček. Ten se pro komiks nadchl při cestě do Francie a když chtěl potěšit svého syna, začal si vymýšlet právě kreslený příběh s bublinami.

Přestože byla v té době na komiks jako na součást úpadkové západní kultury v socialistickém Československu uvalena klatba, čtveřice z Třeskoprsk se těšila velké oblibě. Normalizační cenzuře odolala a stalo se z ní žádané podpultové zboží.

Legendy o tom, jak autorka příběhů Ljuba Štíplová komiks bránila před cenzory, baví dodnes. Když ji tlačili do toho, aby měly oblíbené postavičky kolem krku pionýrský šátek a šly v prvomájovém průvodu, měla chytrou odpověď. Prase nebo myš přece nemůže nosit rudý šátek, vždyť jsou to „zvířátka".

Proti zrušení prý ale silně lobbovala i manželka a děti pohlavára, který o vydávání Čtyřlístku rozhodoval. Obrázkové příběhy se tak vydávají už 44 let bez přerušení.

Čtyřlístek se dočkal několikero speciálních vydání, reedicí, parodií, divadelního zpracování i vlastní kapely. Filmovému formátu se však bránil. Tři pokusy o večerníček na motivy komiksu v devadesátých letech zarazil samotný Němeček.

Nyní u něj však producenti uspěli a vytvořili devadesátiminutový snímek pro děti. Za filmovým zpracováním stojí režisér Michal Žabka, scénář napsali manželé Lamkovi. Ti se ostatně nadobro ujali příběhů tištěného Čtyřlístku po smrti Štíplové v roce 2009. Hudbu k filmu složil Ondřej Soukup.

Mezi klady filmu rozhodně patří kvalitní obsazení dabingu od Ivana Trojana přes Petra Nárožného až po Lucii Bílou. Mínusy zase podle kritiků zaslouží kvůli do očí bijícím reklamám na mléčné výrobky a poštovní služby.

Ti, kteří chtějí v kině hledat nostalgii a hrdiny svého dětství, budou ale spíše zklamaní. Moderní přístroje a důraz na akci a gagy totiž ve starých kreslených příbězích v popředí nestojí.

Malé diváky, kteří mají tento komiks v oblibě podobně jako jejich rodiče, však naopak film potěší. S hrdiny totiž zažijí dobrodružství, která mají současné atributy. Byť se za nimi vydají do pohádky nebo minulosti stejně jako v sedmdesátých letech.