Důvodem jsou pokračující práce na modernizaci a elektrifikaci trati z města do Šakvic. Úpravy umožní přímé spojení s Brnem bez nutnosti přestupu. „Po nich se cestující dostanou vlakem z Hustopečí až do centra Brna za pětatřicet minut,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Ilustrační foto
Auta místo stromů? Ne, reagují v Lednici na možnou přeměnu parku v parkoviště

Dělníci nyní pracují třeba na výkopech pro opěrnou zeď ve stanici Hustopeče. Práce budou pokračovat ve stanici Hustopeče i ve stanici Šakvice a v celém traťovém úseku v délce zhruba sedm kilometrů. „V některých místech dojde k posunu osy koleje až o asi padesát metrů z důvodu situování trati na vyšší dopravní rychlost," zmínila Friebová.

V Hustopečích železničáři vybudují dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Cestujícím poslouží také nový informační systém. „Nezbytnými úpravami projde i kolejiště ve stanici Šakvice," poznamenala mluvčí Správy železnic.

Ilustrační foto
Vítězství řídila třígólová Koníčková. Lvice vyhlížejí zápas sezony

Předpokládané celkové náklady dosahují 1,6 miliardy korun.