VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hustopeče útočí na turisty

HUSTOPEČE - Mandloňový sad, vinné sklepy nebo klikatící se cyklostezky. To jsou hlavní lákadla, která do Hustopečí přitahují turisty. Ročně jich do města míří tisíce. A mohlo by jich být ještě více. Radnice v tuto chvíli vybírá nový tým lidí, který by se o to měl postarat.

5.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Dagmar Humpolíková

„Zastupitelstvo minulý týden schválilo zřízení nové organizační složky, která se jmenuje Propagace města Hustopeče. Sám název je, myslím, dostatečně výmluvný,“ sdělil místostarosta Hustopečí Libor Sadílek. Potvrdil, že radnice chce posílit tým lidí, který se stará o propagaci města. „Chceme být v propagaci aktivnější. Dostat více turistů do Hustopečí i na celé Hustopečsko, ale také je tu déle udržet,“ vysvětlil.

Zatím turisté v Hustopečích stráví pouze pár dní. „Krátkodobé pobyty skutečně převažují,“ potvrdila Jarmila Hájková z Turistického informačního centra v Hustopečích. Podle jejích poznatků turisty nejvíce lákají cyklostezky a víno. „Do informačního centra si nejčastěji přichází lidé právě pro cyklomapy. Láká také vinotéka a vinařské muzeum. Někteří lidé jezdí cíleně do galerie U Synků, a to i z širokého okolí,“ vyjmenovává. Zvláště současná výstava faksimilií Gustava Klimta a Egona Schieleho podle ní přilákala nebývalý počet návštěvníků.

„Na jaře se turisté hodně zajímají o rozkvetlý mandloňový sad, který je opravdovou raritou Hustopečí,“ potvrzuje s tím, že v prvních jarních dnech zodpovídá desítky dotazů, zda už sad kvete a kudy se k němu dostat. „Zájem je i o Kamenný vrch, kde právě teď kolem Velikonoc kvetou hlaváčky, kosatce a specifické traviny,“ vyjmenovává.
Přednosti Hustopečí, kterých podle starosty Luboše Kuchynky není málo, by měli zdůraznit právě pracovníci nové organizační složky. Zatím by měli být dva. „Jeden z nich by měl být vizionářem. Člověkem, který by měl pro město vypracovat koncepci, jak s propagací dál. Dosud jsme žádnou neměli a zdá se, že už se bez ní neobejdeme,“ míní starosta města Luboš Kuchynka. Ve vedení nové organizace by rád viděl člověka s vizí, výtvarným citem a marketingovým talentem. Jeho úkolem bude vyšší turistická návštěvnost a větší věhlas Hustopečí.
Jako organizační složka města už v Hustopečích funguje například místní muzeum, penzion pro důchodce nebo redakce Hustopečských listů a místní televize.

5.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sklizeň švestek. Ilustrační foto.

Obce bojují se suchem. Třeba vysazováním třešní či hrušní

Ilustrační foto.

Nakloněné uschlé borovice uzavřely turistickou cestu

Návrh na přání: 3 varianty malé kuchyně a jídelny

O návrh kuchyně a jídelny nás tentokrát požádala paní Kolodějová, jejíž domek je teprve ve fázi stavby. To je nejvyšší čas zvážit, jak prostor uspořádat, vybavit a barevně sladit, aby vše vyhovovalo nejen majitelčiným přáním, ale aby byla samotná kuchyně praktická a příjemně se v ní vařilo.

Alkohol nezletilým prodali v 16 brněnských obchodech, zjistili inspektoři

Brno – Jít si koupit pivo, víno nebo tvrdý alkohol má být pro mladistvé nemožné. Jak ukázaly kontroly České obchodní inspekce, ne všude to platí. Občanský průkaz navíc zajímal prodavače jen málokde.

Zkoumá příbuznost moravských příjmení. Historie mě bavila odmala, říká doktorand

Brno - Jak moc jsou příbuzensky spříznění lidé z Moravy se stejným či podobným příjmením? Po odpovědi pátrá genealog Martin Kotačka z Filosofické fakulty brněnské Masarykovy univerzity.  

Za srážky na přechodu může špatné osvětlení. A nezodpovědní chodci

Jižní Morava - Nejméně tři sražení chodci. Taková je bilance nehod na přechodu mezi kinem a supermarketem v Hustopečích na Břeclavsku jen za letošek. Mezi nimi byla na začátku roku i dvanáctiletá dívka. Lidé tam překonávají rušnou Bratislavskou ulici a zvláště večer jsou pro mnohé řidiče neviditelní. Na nebezpečnou situaci upozorňuje opakovaně vedení města opozice: požaduje kvalitnější nasvětlení přechodu.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT