„Zastupitelstvo minulý týden schválilo zřízení nové organizační složky, která se jmenuje Propagace města Hustopeče. Sám název je, myslím, dostatečně výmluvný,“ sdělil místostarosta Hustopečí Libor Sadílek. Potvrdil, že radnice chce posílit tým lidí, který se stará o propagaci města. „Chceme být v propagaci aktivnější. Dostat více turistů do Hustopečí i na celé Hustopečsko, ale také je tu déle udržet,“ vysvětlil.

Zatím turisté v Hustopečích stráví pouze pár dní. „Krátkodobé pobyty skutečně převažují,“ potvrdila Jarmila Hájková z Turistického informačního centra v Hustopečích. Podle jejích poznatků turisty nejvíce lákají cyklostezky a víno. „Do informačního centra si nejčastěji přichází lidé právě pro cyklomapy. Láká také vinotéka a vinařské muzeum. Někteří lidé jezdí cíleně do galerie U Synků, a to i z širokého okolí,“ vyjmenovává. Zvláště současná výstava faksimilií Gustava Klimta a Egona Schieleho podle ní přilákala nebývalý počet návštěvníků.

„Na jaře se turisté hodně zajímají o rozkvetlý mandloňový sad, který je opravdovou raritou Hustopečí,“ potvrzuje s tím, že v prvních jarních dnech zodpovídá desítky dotazů, zda už sad kvete a kudy se k němu dostat. „Zájem je i o Kamenný vrch, kde právě teď kolem Velikonoc kvetou hlaváčky, kosatce a specifické traviny,“ vyjmenovává.
Přednosti Hustopečí, kterých podle starosty Luboše Kuchynky není málo, by měli zdůraznit právě pracovníci nové organizační složky. Zatím by měli být dva. „Jeden z nich by měl být vizionářem. Člověkem, který by měl pro město vypracovat koncepci, jak s propagací dál. Dosud jsme žádnou neměli a zdá se, že už se bez ní neobejdeme,“ míní starosta města Luboš Kuchynka. Ve vedení nové organizace by rád viděl člověka s vizí, výtvarným citem a marketingovým talentem. Jeho úkolem bude vyšší turistická návštěvnost a větší věhlas Hustopečí.
Jako organizační složka města už v Hustopečích funguje například místní muzeum, penzion pro důchodce nebo redakce Hustopečských listů a místní televize.