„Získali jsme také oprávnění používat ochrannou známku Zlatá Chuť jižní Moravy. Je to pro nás rozhodně velký úspěch, stejně jako každé ocenění našich výrobků. Aspoň vidíme, že svou práci děláme dobře,“ myslí si jednatel Vinopolu Michal Fic.

Podle jeho slov je Bianco klasický aperitiv na bázi vína bez přidání lihu. „Proto se hodí pro slavnostní přípitky, stejně jako na každodenní pití,“ doplnil.

Bianco se pije chlazené asi na osm až deset stupňů Celsia nebo ve sklenici s ledem.

Velkobílovický Vinopol do soutěže přihlásil čtyři ze sedmi aperitivů ze své řady Srdcová sedma – Tartino. „Vybírali jsme to nejlepší. Kořeněné dezerty Tartino Rosso, Sauer cherry a mandle měly také velký úspěch. Získaly ocenění Chuť jižní Moravy, což je vlastně druhé nejlepší hodnocení,“ přidal další úspěchy Vinopolu Fic.

Jestli se jim díky Zlaté Chuti zvýší prodejnost aperitivů, zatím netuší. „Nijak na to nespoléháme, ale bylo by to každopádně příjemné. Teď je pro nás takovou nejbližší metou začít vyvážet kromě České republiky a Slovenska také do zahraničí,“ říká jednatel Vinopolu.

Kromě kořeněných dezertů v soutěži bodovali také další výrobci z Břeclavska. Cenu Chuť jižní Moravy získal hustopečský ZVOS za vepřové škvarky z hřbetního sádla, selskou tlačenku, trmasku cigáru, maďarskou klobásu a císařskou klobásu. Stejné ocenění mezi pekárenskými výrobky patří podlužáckému chlebu z pekařství Jaroslav Pešák z Velkých Pavlovic.

Vepřové škvarky z hřbetního sádla navíc chutnaly také pořadatelům. ZVOS od nich převzal navíc cenný diplom.