„Zakládáme tím novou tradici. Chceme co nejvíce informovat obyvatele o tom, co se v Břeclavi událo, co se vybudovalo, s jakými problémy jsme se ve městě loni potýkali. Je to pokračování trendu, že chceme mít otevřenou radnici," vzkázal starosta Břeclavi Oldřich Ryšavý (ČSSD).

Na sklonku minulého volebního období se přitom k podobnému kroku odhodlali také zástupci tehdy koaličního sdružení Pro Region. A narazili na tvrdou kritiku. Brožura se nelíbila třeba právě současnému starostovi, který byl opozičním zastupitelem. V rozhovoru pro Břeclavský deník z poloviny září 2010 ji označil za eticky špatnou. „Pro Region se navíc chlubí i cizím peřím. V minulém volebním období měl totiž získávání dotací na starosti Jaroslav Parolek (nyní místostarosta za ČSSD pozn. red.)," uvedl tehdy Ryšavý.

Nutno dodat, že současné vedení Břeclavi je v nákladech na vydání brožury střídmější. Zatímco Pro Region zaplatil z městské kasy téměř 230 tisíc korun, současní představitelé vytáhli přibližně třiapadesát tisíc. O částce informovala mluvčí radnice Eliška Windová.

Liší se i počet výtisku. První publikace vyšla v počtu přesahujícím dvanáct tisíc kusů, druhá má tři sta vydání.

Předseda opozičního Pro Regionu Pavel Dominik se k vydání brožury staví smířlivě. Jako propagaci vedení radnice ji ale vnímá. „Mám to k dispozici od úterý. Dali si záležet, jde o lesklý křídový papír. Část materiálu jsou popisné věci jako složení zastupitelstva a komisí. Z hlediska reklamy radnice jsou tam také investice a získané dotace. Je to dáno i tím, aby se stávající vedení města pochlubilo tím, co udělalo," sdělil Dominik.

Naopak odmítl, že by šlo o ocenění práce celého zastupitelstva, které se na rozhodnutích podílí. „Na konci minulého volebního období jsme dělali podobný materiál. I když ne tak obsáhlý a květnatý. Zásadním způsobem ho nekritizuju. Reklama pro stávající koalici to ale je," připustil Dominik.

Výroční zpráva bude k nahlédnutí do několika dní na odborech městského úřadu, v příspěvkových organizacích, ve školách, školkách, v turistickém informačním centru či ve firmách.

„Až se k ní dostanu, ráda se podívám a porovnám s tím, s čím se ve městě setkávám," komentovala brožuru například Břeclavanka Zuzana Chmelíková.