Zažíváte úzkostné pocity, když opouštíte Břeclav? Nedáte na své město za žádných okolností dopustit? Pak jste nepochybně patrioti. Jak ale veřejně deklarovat svou lásku k rodišti? Existuje minimálně jedna cesta.

Zámek. Synagoga. Kostel. Právě pamětihodnosti Břeclavi, vyobrazené například na nástěnných hodinách v obývacím pokoji, jsou výrazným způsobem, jak náklonnost ukázat.

„Perokresba, jež zdobí sklo hodin, je aplikovaná se značným důrazem na detail a je opatřena stylovým okrajem z osmnáctikarátového zlata. Jednoduše proto, že Břeclav stojí za to,“ láká Břeclavské na koupi hodin Dalibor Novák z jedné pražské firmy, jež za nápadem stojí.

„Myslíme, že obyvatelé Břeclavi by si neměli nechat tuto koupi ujít. Hlavně z toho důvodu, že tito lidé se zde cítí jako doma a kde, jak doufáme, stráví mnoho šťastných let,“ zahrál na sentimentální notu Novák.

Majitel dostane certifikát pravosti

Každý, kdo si nástěnné hodiny s kresbami břeclavských památek zakoupí, obdrží certifikát pravosti. Slibuje to alespoň jejich výrobce. Majitel dostane i osobní číslo, které bude vyryto na hodinách.

Možnou překážkou je snad jen cena, která se šplhá k třem tisícovkám. „Na druhou stranu to může být vhodný dárek na narozeniny nebo nějaké výročí. Takže tuto sumu bych klidně i obětoval,“ svěřil se Kamil Novotný, který je původem z Břeclavi.

Oddaní Břeclavané, kteří jsou hrdí na své rodiště, ale nemusí sahat hluboko do kapsy, aby ukojili svou toho získat něco, co je typicky břeclavské nebo co jejich město symbolizuje. Stačí k tomu pouhých několik korun.

Na patrioty sází i pivovar Bernard

V minulých dnech totiž humpolecký pivovar Bernard představil značku piva, při jehož pití by neměly zůstat slzné kanálky patriotů suché. Břeclavská jedenáctka sází právě na pravověrné obyvatele pětadvacetitisícového města.

Konzumenta kromě názvu upoutá zeleno-stříbrná etiketa, v jejímž středu se tyčí fotografie břeclavského zámku. Nad ní nechybí znak města. „Sázíme na patriotizmus místních pivařů. Jde také o to, že tak velké město, jakým Břeclav je, si svou značku piva určitě zaslouží,“ míní Zdeněk Mikulášek z pivovaru Bernard.

Břeclavský starosta Dymo Piškula je přesvědčen, že orientace nejrůznějších firem na patriotizmus obyvatel je velkou sázkou do loterie. „O tom jsme se přesvědčili už v minulosti. Když se zde prodávalo pivo Břeclavský kanec, moc se nepilo. Řekl bych, že Břeclavané jsou pivní znalci a vyhledávají jen kvalitu,“ nechal se slyšet první muž radnice.