Například Mladí a neklidní promlouvají k lidem prostřednictvím videí. Kombinují v nich problémová témata s groteskou. K vidění jsou na internetu. Výraznou roli v něm opět dostává člověk v kostýmu bobra jako symbolu okresního města. „Všechno to vymýšlí náš volební štáb. Necílíme tím ale jen mladé, zaměřujeme se na všechny. Máme docela vysokou statistiku sledovanosti ve skupině třicet pět plus. Odezvy jsou pozitivní. Lidem se líbí seriózní představení problému a groteska," reagoval lídr sdružení Jakub Matuška.

Cestou klasických bilboardů se snímky kandidátů se podle něj ani vydat nechtěli.

Zřejmě nejmobilnější kampaň vede TOP 09. Jednička jejich kandidátky František Zugar „promlouvá" k lidem na potištěných autobusech městské hromadné dopravy. Zugar je generálním ředitelem společnosti Bors, které autobusy patří. Město má s firmou smlouvu o provozování veřejné dopravy. „Zkoušíme, co je pro nás dostupné a cenově přijatelné. Pracujeme s docela omezeným rozpočtem. Navíc všechny výlohy jsme si museli nechat schválit a posvětit centrální kanceláří, protože jde o jediné místo, odkud platíme účty. Jsem ředitelem dopravní firmy a lidé si mě s tím spojují. Proto jsme zvolili tuto formu a uzavřeli smlouvu s reklamní agenturou, která nám to zajišťuje," reagoval Zugar.

Stejný způsob byl k vidění už před dvěma lety, kdy se do senátu pokoušel dostat majitel společnosti Luděk Mikulecký. Ozvalo se proti tomu několik lidí. Upozorňovali na to, že město platí za autobusy, které jsou nosičem reklamy jediné politické strany.

Zugar v tom však problém nevidí. Naopak. „Pouze plníme službu, kterou si u nás město objednalo. Město autobusy nevlastní," sdělil Zugar.

Reakce vedení radnice je stejná. „Není to v rozporu se smlouvou. Firma může využívat svůj majetek jak uzná za vhodné. Platíme za provozování městské hromadné dopravy, autobusy nejsou naše," konstatovala mluvčí břeclavské radnice Eliška Windová.

Záplavou nákladných bilboardů odmítla jít také Perspektiva pro Břeclav. Sází na internet, volební noviny a osobní setkání. To se uskuteční u opékajícího se čuníka. „Na bilboardech nestavíme, máme pouze jeden. Co se týká opékání, děláme to poprvé. Nechtěli jsme jít klasickou cestou volebních gulášů rozdávaných na náměstí. Pozvánku jsme dali na internet," sdělila jednička sdružení Dagmar Adámková.

Na chuťové buňky působí rovněž Pro Region. Sází na burčákové slavnosti a výlet lodí. Internet je pouze doplňkem. „Často slyším, že kdo není na Facebooku, jako by nežil. Já tam nejsem a zatím žiju. Účinek elektronických médii má vliv jen na část obyvatel, rozhodně nejsou všespásná. Nevsázíme na ně," uvedl Dominik.