Nyní firma vyřizuje rozhodnutí o uzavírce. „Důvodem opravy je porucha v přechodové oblasti mostu,“ uvedla pro Deník Rovnost mluvčí Nina Ledvinová.

Oprava bude těžkou zkouškou pro už tak špatnou dopravní situaci ve věčně ucpaném okresním městě. Podle Kordy se budou tvořit ještě větší fronty aut než při nedávné uzavírce silnice mezi Lednicí a Podivínem, která rovněž zvýšila hustotu dopravy přes Břeclav. „Někdy v osmdesátých letech se mosty opravovaly, pamatuji si to jako dítě, a už tehdy to byl při nesrovnatelně menším provozu problém,“ bojí se Korda hrozícího kolapsu.

A není sám. Bouřlivou diskuzi vzbudila zpráva i na sociálních sítích. Desítky komentářů se objevily například ve facebookové skupině Břeclaváci. „Však co, do Tesca se dá jet i přes Lednici a Podivín,“ bral ovšem situaci s nadhledem jeden z tamních diskutérů.

V době oprav má být doprava v místě řízená kyvadlově přes semafory. Podle vedoucího břeclavského dopravního inspektorátu Jiřího Macha jde zřejmě o jedinou variantu. „Nejde to asi udělat jinak než omezením jednoho jízdního pruhu na minimálně padesát metrů. Tudíž zůstane průjezdný jen jeden pruh pro oba směry. A projíždět se bude na světla,“ zamýšlel se Mach.

Nyní prochází opravou kanálové vpusti na silnici I/55 u bývalého cukrovaru.

Podle Ředitelství silnic a dálnic mají opravy mostu trvat dva až tři týdny. Břeclavský místostarosta Svatopluk Pěček věří, že silničáři budou rychlí. „Jsme domluvení s Ředitelstvím silnic a dálnic, že budou pracovat i o sobotách a nedělích, aby všechno bylo hotové co nejdříve,“ řekl Pěček.

Letošní oprava mostku je přípravou na ještě větší rekonstrukci mostu přes odlehčovací rameno řeky Dyje v Břeclavi na stejné silnici. „Nyní pracujeme na projektu. Při optimálním postupu je možné předpokládat zahájení prací v roce 2019,“ sdělila Ledvinová.