„Trvalo asi čtyři roky, než jsme uzavřeli spor s ekology. Velmi mě těší, že se nám podařilo zbudovat všech pětadvacet opatření, která jsou zhotovena jako náhrada za negativní dopad stavby obchvatu do území v soustavě Natura 2000,“ uvedl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Petr Fiala.
Hradítka, která budou uzavřená v době vypouštění lednických rybníků, mají zabránit zanášení Dyje a jejích ramen. „Posouváme se opět o významný krok vpřed k výstavbě obchvatu. Na kompenzační opatření naváže nutný archeologický průzkum. Současně se také bude řešit několik pozemků pod budoucím obchvatem, které si nárokují Lichtenštejni. Vše se ale vyvíjí dobrým směrem a věřím, že během dvou až tří let by již mohlo být vydáno stavební povolení,“ doplnil břeclavský starosta Svatopluk Pěček.
V loňském roce došlo k dokončení lesnických opatření za asi třicet milionů korun. Letos je následovala ta stavebně-technická za zhruba deset milionů. „Součástí lesnických opatření bylo vyřezávání nepůvodních druhů dřevin a rostlin a výsadba těch původních nebo budování lesních tůní. Mezi stavebně-technická pak lze zařadit budování hradítek či kilometrové příjezdové cesty,“ rozdělil Fiala.
Silničáři se soustředí na zahájení výstavby obchvatu již za dva roky. „Zahájení projektu je naplánované v rozmezí dvou až pěti let. My naši činnost směřujeme na tu nejkratší možnou dobu,“ potvrdil Fiala.
Aktuálně se připravuje zahájení archeologického výzkumu v lokalitě. „Pracujeme intenzivně na dokumentaci pro stavební povolení a probíhá také podrobný geotechnický průzkum. Do dvou let bychom chtěli mít pravomocné stavební povolení,“ vyjmenoval ředitel Fiala.