Ta dosavadní se týká pomoci při pokrývání nákladů na projekty za pomocí státní či evropské dotace. Například ve Velkých Pavlovicích počítají s lepším propojením s okolními obcemi. „V rozpočtu kraje jde o poměrně menší částku, peněz není nazbyt. Potřebujeme ale udělat zázemí k cyklostezkám, slíbili jsme vznik sociálních zařízení. Navíc bychom rádi spolupracovali s okolními obcemi jako jsou Rakvice nebo Velké Bílovice. Chtěli bychom se s nimi propojit cyklostezkami," reagoval velkopavlovický starosta Pavel Procházka (ODS).

Na první pohled vedlejší téma cykloturistky nezmínilo vedení kraje náhodou. Úzce souvisí s cestovním ruchem a možnostmi turistů, které se každé město i obec snaží na svém území udržet co nejdéle.

Hrozící ostuda

Pomoci k tomu má jeden z klíčových taháků jižní Moravy – vinařství. „Vinaře podpoříme osmi miliony korun. A nemyslím tím jen ty seriálové, i když také díky nim stoupla návštěvnost regionu o sedm procent," oznámil hejtman.

Dalších padesát milionů by mohli zástupci samospráv čerpat příští rok z krajského rozpočtu na dobrovolné hasiče. Polovina je určená na menší opravy jejich stanic. Celkem se pak počítá s dotacemi přesahujícími 320 milionů korun. Do Břeclavi přijela také většina členů jihomoravské rady. Zdeněk Pavlík (ČSSD) zodpovědný za dopravu se s nadsázkou obul do vedení ministerstva zodpovědného za dostavbu R52, jež má vést od Pohořelic, přes Nové Mlýny a Mikulov až k rakouským hranicím. „Čtyři ministři slíbili obchvat Mikulova, dosud se však nekoplo. Máme o to vehementní zájem, jinak nám hrozí ostuda. Rakušané budou za chvíli u hranic a u nás nic," sdělil Pavlík.

Slovům o dopravě naslouchal rovněž břeclavský starosta Pavel Dominik (Pro Region), kterého nejvíce zajímalo téma obchvatu okresního města.

Upozornil však, že jde spíše o práci státu. „Nicméně kraj by měl, a sám to deklaroval, že výstavbu podporuje. To je zásadní věc. Minulý týden jsem byl na jednání o vztahu obchvatu a zásad územního rozvoje. Velmi intenzivně spolupracujeme s odborem životního prostředí, který řeší nejklíčovější věc: kompenzační opatření. Plánovaný obchvat totiž zasahuje do evropsky významné lokality. Myslím si, že míříme k dobrému konci," reagoval Dominik. Hlavní stavební práce přesto nezačnou dříve než v roce 2022. Informaci zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic, které má stavbu na starosti.