Bez zřízení dočasného propojení kolejí by podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy nastalo zpoždění na české straně minimálně o jednu stavební sezonu. „Stavbu by bylo nutné přerušit a zakonzervovat, což by kromě časové ztráty představovalo i nemalé náklady," sdělil Gavenda.

Na zřízení kolejové spojky pracovala firma Skanska, která má na starosti také modernizaci úseku mezi Lanžhotem a slovenskými hranicemi. „Práce trvaly od pátečního večera do pondělního rána. Vlaky během této krátkodobé výluky jezdily odklonem přes Hodonín a Holíč," zmínil Gavenda.

Zdroj: Youtube

Stavbaři museli napojit starou kolej na slovenské straně na už modernizovanou kolej na české stavbě. Technické řešení spočívalo v dočasném propojení kolejí na české straně esovitou spojkou. „Vlaky při jízdě ze Slovenska nyní přejíždějí most přes řeku Moravu po stávající první koleji a těsně za mostem pokračují po nové druhé koleji dál do České republiky a opačně," popsal mluvčí českých železničářů.

V úseku mezi Břeclaví a Kúty v současné době jezdí jen mezinárodní expresy a nákladní vlaky.

Unikátní obnova Zámeckého rybníka v Lednici se chýlí ke konci. Technika vytěžila na 120 tisíc kubíků bahna
VIDEO: Do Zámeckého rybníku v Lednici se vrátí voda. Technika ale ještě zůstane

Stavba na českém území nyní pokračuje podle Správy železnic podle původního harmonogramu. Dokončení je plánované na konec letošního roku. Náklady jsou 595,7 milionu korun bez daně. Na dvoukolejné koridorové trati bude následně díky modernizaci možné zvýšit rychlost z původních 120 na 160 kilometrů v hodině, zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace.