„Přijímala jsem novou pracovnici do svého zahradnictví. Jako zaměstnavatel jsem potřebovala potvrzení o jejím zdravotním stavu,“ popsala běžný postup majitelka lednického zahradnictví Dagmar Rajnochová.

Když se její budoucí zaměstnankyně vrátila, ptala se, jestli jí firma tři stovky za prohlídku proplatí, nebo ne. „Už půl roku jsem nepobírala podporu v nezaměstnanosti, peníze na prohlídku jsem si musela půjčit od otce,“ vysvětlovala Zuzana Hégrová, která se snažila místo zahradnice získat.
Podle svých slov za pětiminutovou prohlídku zaplatila celé tři stovky. „Doktor se mě jenom zeptal, jestli se cítím zdravá a jestli se od poslední návštěvy něco změnilo. Pak mi během pěti minut vystavil potvrzení, dala jsem mu peníze a šla,“ přiblížila průběh prohlídky Hégrová.

Majitelce zahradnictví se ale takový postup zdá být nekorektní. „Když mi řekla, že za pětiminutovou rádoby prohlídku zaplatila tři sta korun, úplně se mi protočily panenky. Takové jednání mi skutečně zvedá žluč,“ rozčílila se Rajnochová. Jak řekla, chtěla od praktického lékaře Zuzany Hégrové Libora Horáčka zjistit, za co si vzal tři sta korun. Na razítku měl ale neexistující telefonní číslo. Přesto si jej ale složitě vyhledala a zavolala. „Řekl mi, že je to naprosto běžné a že Zuzanu prohlédl. Odpověděla jsem mu, že kus papíru přece tři stovky nestojí, a položila telefon,“ řekla naštvaně Rajnochová.

Lékař Libor Horáček ale vidí celou situaci poněkud jinak. Žádnou vinu si nedává. „Paní Hégrová tady byla naposled koncem loňského roku, kdy jsem ji podrobně prohlédl. Proto jsem se jí teď zeptal, jestli se cítí zdravá a jestli se něco od poslední návštěvy změnilo. Řekla, že ne, tak jsem naznal, že je schopná práce zahradnice,“ hájil se.

Rajnochové se zdá být postup doktora Horáčka přinejmenším nekorektní. „Od jedné zaměstnankyně jsem totiž věděla, že její lékařka vystavuje potvrzení zdarma. Nebo měl Zuzku aspoň pořádně prohlédnout. Má smlouvu jenom na poloviční úvazek a na jedno takové razítko bude muset pracovat dva dny,“ konstatovala zahradnice.