Namísto poznámky v radničním plátku by Vašek uvítal již konkrétní řešení. „Zajímalo by mě, jestli si vůbec lidé, kteří se tím zabývají, zkusili projet úseky, na které jsem upozornil. Některé spoje jezdí zbytečně. Jsou téměř prázdné. Mnohé zase vůbec nezohledňují pracovní dobu řady zaměstnanců břeclavských firem, kteří za prací dojíždí. S problémy se mi ohlásili už i vysokoškolští studenti, kteří přijíždí večer ze školy z Brna. Domů si pak z nádraží musí vzít taxík nebo jít přes celé město pěšky,“ upozornil Vašek s tím, že se na něj obrací již stovky lidí.

Úředníci z břeclavského odboru dopravy se však již problémem nějakou dobu podle tamního vedoucího Romana Konečného zabývají.

Chtějí zohlednit i připomínky, které jim za poslední měsíc od lidí přišly. „Několik připomínek od obyvatel dorazilo. Ale vzhledem k tomu, že uzávěrka byla teprve nedávno, tak nás čeká teď vyhodnocení. Musíme se především domluvit s dopravcem, jaké změny v jízdních řádech by vůbec byly možné. Za dva týdny budeme vědět víc,“ zmínil Konečný.

Dopravu ve městě zajišťuje společnost Bors, ta již dříve Deníku Rovnost potvrdila, že o změnu v jízdních řádech usilují i některé břeclavské firmy. „Došel nám požadavek od společnosti Linde Wiemann a Fosfy na zajištění víkendových svozů a rozvozů a zaměstnanců,“ uvedl před časem ředitel divize osobní dopravy firmy Bors Petr Kužma.

Víkendové rozvozy však břeclavský místostarosta Svatopluk Pěček nevidí jako reálné. „Náklady už by se šplhaly vysoko. Jsme schopni projednat nějaké změny, které by se dotkly pracovního týdnu. Pracujeme i s připomínkami pana Vaška, ale vše teď bude záviset i na domluvě s dopravcem. Už tak investuje město do městské hromadné dopravy necelých dvacet milionů ročně. Navyšování, se obávám, není možné,“ podotkl Pěček.