K dispozici jsou v papírové i elektronické verzi. Akce trvá do konce července a listy jsou k dostání na úřadě a v knihovně. „Jde o součást dlouhodobého projektu, který běží od loňského roku a který se zabývá strategií rozvoje úřadu. Průzkum nám naznačí, s čím nejsou lidé spokojení. Podíváme se, zda to děláme dobře, nebo zda to jde zlepšit," uvedl tajemník břeclavského úřadu Zdeněk Opálka.

Možnosti jak vyhovět přáním lidí jsou omezené. „Vždy je to o kompromisu. Řada věcí souvisí s výkonem státní správy, na kterou město doplácí několik milionů korun. Můžeme udělat deset přepážek na občanské průkazy a řidičáky, ale bude nás to stát třeba dalších pět milionů, které lze využít smysluplněji. Obávám se, že fyzicky to zcela bez front asi nepůjde nikdy," doplnil tajemník.

Dávky jsou oddělené

Břeclavanka Veronika Jurasová chodí na úřad výjimečně a tvrdí, že s prací tamních zaměstnanců je spokojená. Zároveň ale doplňuje, že i kdyby bylo něco v nepořádku, naštvat se dokáže pouze výjimečně. „Téměř jsem nečekala. Paní byly příjemné, stejně jako ochranka. Vstříc mi vyšli i na informacích. Bylo to v pořádku. Když totiž už jdu něco vyřizovat, počítám s tím , že si budu muset chvíli počkat. To k tomu patří," říkala žena.

Ne každý mluví jako ona. Mezi nejčastější stížnosti či upozornění podle tajemníka Opálky patří dlouhá čekání při končících termínech pro vyřízení a obměně dokladů. Ke vzniku front a času stráveném v čekárnách však někteří sami napomáhají necháváním povinností na poslední chvíli.

K formulářům přidal na webových stránkách města vzkaz i starosta Oldřich Ryšavý. Ten upozornil, že je od hodnocení třeba oddělit kanceláře pro vyplácení sociálních dávek. Patří totiž pod úřad práce, jehož část na radnici pouze sídlí. „Chtěli jsme tomu předejít, protože lidé pak chodí za mnou a nejsou vždy spokojení. Některým se těžko vysvětluje, že s tím nemohu nic udělat, protože tamní zaměstnanci pode mě nespadají," krčil rameny Opálka.

Výtky podle něj míří například na vstřícnost při osobním jednání. V některých případech by si více pochopení přáli také návštěvníci městského úřadu v Hustopečích. „Za zpětnou vazbu jsme rádi. Zároveň nám ale chodí i pochvalné maily. Školíme úředníky, aby byli na výši s vědomostmi i uměním v jednání s lidmi," sdělil hustopečský starosta Luboš Kuchynka.

Břeclavané a obyvatelé přilehlých obcí mohou své hodnocení oznámit také prostřednictvím žlutých boxů, které jsou součástí dlouhodobého projektu Dobrý úřad.