Cestující na břeclavském nádraží se budou muset už brzy obrnit trpělivostí. Čekají je omezení. Kvůli jedné z částí rekonstrukce břeclavského železničního uzlu ujdou lidé k vlaku až čtyři sta metrů dlouhou cestu.

„Po ukončení první části rekonstrukce čeká nádraží od třetího března nejhorší výluka. Zruší se první a druhé nástupiště a v místě vznikne velká díra. Cestujícím se uzavře i podchod. K vlakům budou chodit po úrovňovém přechodu přes koleje,“ nastínil vrchní přednosta železničního uzlu Břeclav Libor Semorád.

Pro cestující to znamená vydat se na cestu k vlaku přes staveniště, kde bude na jejich bezpečný průchod přes kolejiště dohlížet odpovědný člověk.

„Cestující by se neměli spoléhat na to, že za tři minuty přijdou na vlak. Takhle ho nestihnou. Koupí lístek, půjdou zadem po náhradním úseku a zajdou si asi čtyři sta metrů. Bude lepší koupit si jízdenku dopředu,“ podotkl Semorád.

Kvůli stavebním pracím může podle něj některé lidi nepříjemně překvapit i nenávaznost spojů. „Écéčkem například přijede cestující z Prahy a bude čekat třeba pět minut, než pracovník Skansky zvedne závoru a pustí ho ven,“ uvedl příklad vrchní přednosta.

„Mě to až tak netrápí, protože nevyužívám spojení autobus – vlak. Lidé to holt musejí vydržet. Vzhledem k tomu, že mám malé dítě, nechodím s ním na nádraží na posledních chvíli. Spíš vždycky dorazíme s předstihem, aby se ještě kluk podíval na vláčky,“ podělila se o svůj názor na chystané omezení Bohdana Haidinová z Břeclavi.

Tím ale rekonstrukce železničního uzlu Břeclav zdaleka neskončí. Od června do začátku prosince už ovšem budou v provozu nástupiště 1, 1a, 1b a 2 a také nový podchod pod kolejemi. Cestující už tak další práce na zbývajících dvou nástupištích vzhledem k opravenému podchodu v tu dobu tolik nezasáhnou.

Rozsáhlého projektu, který bude pokračovat až do roku 2010 výstavbou pětikolejového mostu přes řeku Dyji, chtějí využít také Jihomoravský kraj s vedením břeclavské radnice. „Chceme, aby se s rekonstrukcí nádraží spojila stavba nového podchodu pod drážním mostem. Současný podchod je příliš úzký. Lidé si tam těžce vyhýbají,“ sdělila břeclavská místostarostka Dagmar Adámková.

Pokud se podle ní podaří akci začlenit do projektu rekonstrukce železničního uzlu, budou náklady na opravu podchodu v Bratislavské ulici o desítky milionů korun nižší.