Munot musí absolvovat řadu testů. Zkoušku hydrantů či náklonové zkoušky. S lidmi může vyjet už od poloviny července. Zatím však nebude nasazená na linkové plavby. „Loď nemůže zastavovat v Pasohlávkách na Brněnsku, je tam malé molo. Počítáme s tím, že pojede večerní plavby s vínem, co kdo vypije,“ zmínila Erbanová.

Zástupci firmy Plavby Pálava chystají ještě úpravu interiéru lodi. „Vzadu by měla být restaurační část. Vpředu chceme barové prostředí. Je tam moc krásná terasa," přiblížila Erbanová.

Na horní nádrži zatím jezdí mezi kempem Merkur a Pasohlávkami menší Věstonická Venuše. Vyjíždí třikrát ráno a třikrát odpoledne.

Munot
Je loď dlouhá 34 metrů.
Turisty má svézt od poloviny července, čeká ji poslední kontrola.
Společnost Plavby Pálava ji zakoupila ve Švýcarsku.
Má být asi pro 150 lidí.

Od příští sezony počítají Plavby Pálava s úpravou přístavu v Pasohlávkách, dalším v Merkuru a novém v Brodě nad Dyjí. „Bude to zajímavé lákadlo a zpestření pro rodiny s dětmi i další turisty,“ míní třeba Brňanka Pavlína Hubačková.

Na Brněnské přehradě v sobotu pokřtí opravenou historickou loď, která ponese jméno Morava. Poté ji spustí na hladinu.

Na dolní novomlýnské nádrži zase vozí turisty od soboty denně Pampeliška a Vlčí mák. Obě lodě, které pojmou pětačtyřicet lidí, plují z Pavlova na Břeclavsku přes Šakvice a Strachotín do Dolních Věstonic. „Už se začaly plnit kempy. Byli jsme překvapení, že lodě jezdí skoro plné,“ uvedla za Lodní dopravu Břeclav Ivana Stránská.

Kvůli koronaviru zahájili letošní sezonu později než obvykle. „Přišli jsme o celý květen a duben. Museli jsme rušit zájezdy i školky. Ztráty budou v desítkách tisíc korun,“ přiblížila Stránská.