Žebříček sestavuje každoročně Česká pojišťovna podle počtu usmrcených a těžce zraněných osob při nehodách v jednotlivých městech.

„Stále je hodně cítit chybějící obchvat. Na řešení čeká v Břeclavi i řada dalších dopravních problémů. Něco už se ale přece jenom zlepšilo," odmítl vedoucí břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach, že by výsledek Břeclavi v roce 2012 byl náhodný.

„Hotové jsou některé cyklostezky vedoucí mimo silnici. Obnovené bylo i dopravní značení pro cyklisty. A nasvícení se dočkaly nejproblémovější přechody pro pěší na průtazích města," vyjmenoval.

Mrtvých ubylo

Výsledkem je podle Macha zřetelný úbytek těžce zraněných chodců a cyklistů, kteří hráli v břeclavské statistice vždy významnou roli. A také mrtvých. V celém okrese Břeclav zahynuli loni při dopravních nehodách jen čtyři lidé.

„Od roku 1989 je to nejnižší počet, co pamatuji," zmínil šéf břeclavské „dopravky". Letos už sice policisté evidují dvě oběti, ovšem ani jedna tragédie se nestala v Břeclavi.

Nad chováním cyklistů v okresním městě kroutí hlavou i Milan Valachovič, který za volantem projel kus světa. „Před pár týdny přede mnou na deseti centimetrech sněhu kličkoval důchodce na starém kole. Bylo to hodně nepříjemné. I jízda s autem byla v ten den docela riziková. Mnozí cyklisté ale stejně vyjedou," nechápe.

Břeclavské zácpy ovšem nechávají kouče fotbalistů tamního MSK docela chladnými. „Nejhorší bývá konec týdne, to je město fakt zasekané. Když ale přijedu do Milána, jsou tam podobné kolony každý den," srovnával Valachovič.

Doporučí „kruháče"

Podle Macha by měla Břeclav v dopravních vylepšeních dál pokračovat. Mizerně totiž dopadla i v roce 2010, kdy byla v žebříčku předposlední.

„Na některých přechodech ještě chybí nasvícení nebo bezpečnostní ostrůvky. Po úpravách volají i křižovatky u soudu, Billy nebo Tranzy. Radnici doporučíme přebudování některých křižovatek na průtahu na okružní. Všechno je to ale o penězích," ví Mach.

Místostarosta města Luboš Krátký zlepšení v žebříčku na 39. místo nepřeceňuje, i když ho těší. „Chystáme další nasvětlování přechodů. Stejně tak dokončujeme řešení křižovatek a alternativy na zlepšení průjezdnosti," potvrdil.

Dopravně nejbezpečnějším okresním městem byl v roce 2012 Hodonín. Těžkému zranění nebo usmrcení při nehodě se však tentokrát nevyhnulo žádné z okresních měst.