VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Merkur se změnil v Dinosauří planetu. Sezonu tam otevřel i Olympic

Pasohlávky /FOTOGALERIE/ – Dinosaurus v životní velikosti se prochází i se svou ošetřovatelkou po pláži u Velké laguny. Děti jsou z něj unešené. Některé před ním ze začátku strachy utíkají, ty odvážnější si jej hned chtějí pohladit. Po původním ostychu se k němu derou asi dvě desítky malých rukou. „Jsem tady s neteří a se synovcem. Chodící dinosaurus je pro ně veliký zážitek," nelituje Jiří Velčev z Pohořelic rozhodnutí přijet na zahájení turistické sezony do pasohláveckého autokempu Merkur.

7.5.2017
SDÍLEJ:

Bohatý hudební program, dinosauří planeta na pláži u velké laguny nebo vinná ulička. V pasohláveckém autokempu Merkur zahajovali v pátek a v sobotu novou sezonu.Foto: Deník / Hrabal Michal

Je sobota odpoledne a z tamní pláže u Velké laguny se stává Dinosauří planeta. Další děti zde od jedné hodiny střílejí na dinosauří střelnici, dávají dohromady skládačky 3D modelů těchto tvorů nebo si zkouší pravěké tance.

Zastavuje se tady rovněž Jana Olišarová z Ledče nad Sázavou. Její dva synové a dcera právě na vykopávkách hledají ostatky dinosaurů v zemi. A počínají si jako opravdoví archeologové. Žádná práce rukama v zemi, ale na odkrytí písku používají speciální štětce. „Děti mají o zábavu postaráno. Už jsme si prošli pouť, teď hledají dinosaury. Je super, že vyšlo i počasí. Jezdíváme sem pravidelně každý rok,“ zmiňuje žena.

Dinosauří témata jsou tu vidět takřka na každém kroku, což potvrzuje i malá dívka, která vedle mě proběhne. Její obličej je pomalovaný, jak jinak, motivy dinosaurů.

Pořadatelům se daří skloubit program pro všechny věkové kategorie. O kus dál pokračuje v Merkuru hudební program. Je okolo čtvrt na šest odpoledne a na velkém pódiu se připravuje na své vystoupení kapela Zrní. „Přijeli jsme na všechny kapely, ale je pravda, že Zrní se nám líbí nejvíce,“ říká Jiří Hora ze Zlína s kelímkem piva v ruce. Po úvodním ladění jde kladenská rocková skupina na věc. Prostor okolo pódia se začíná plnit lidmi, další přicházejí.

Největší taháky však mají teprve přijít. Hudební vystoupení končí v pasohláveckém autokempu až půlhodiny po půlnoci. „Největšími lákadly určitě bude koncert Olympicu a Čechomoru, který bude program zakončovat,“ vyjmenovává Marcela Čáslavová z Pasohlávské rekreační, která kemp spravuje.

Další novinkou letošní dvoudenní akce, která začala už v pátek, je Vinná ulička. „Lidé mají možnost ochutnat víno od patnácti vinařů z okolí,“ přibližuje Čáslavová a pochvaluje si příznivé počasí. „V pátek spadlo pár kapek. Sobota byla od rána slunečná, takže počasí vyšlo na jedničku,“ dodává.

Autor: Michal Hrabal

7.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vandal v Moravském krasu umisťuje znaky s moravskou orlicí.

Zničené cedule s českým lvem nahradily nové. Řádění vandala prozatím ustalo

Na jednom z domů ve vnitrlobloku Václavské ulice v Brně se objevila Stará radnice. Pohled na ni zdobí stará tramvaj zabudovaná do domu, létající krokodýl i vlajka v barvách Brna. Na zeď jinak nevzhledného domu pohled na radnici namalovali umělci.
7

OBRAZEM: Nevzhledný vnitroblok ožil. Zkrášlila ho malba Staré radnice i šaliny

Strážník musí být splachovací. Jinak by to nevydržel, říká oceněný Büchler

Břeclav /ROZHOVOR/ – Při pohledu do životopisu Libora Büchlera zaujme minimálně jedna položka. Práce u městské policie v Břeclavi: pětadvacet let. Zástupce velitele Büchler za to převzal medaili, kterou získal při oslavě jubilea celé městské policie. Jako jediný v ní totiž působí od vzniku až do dnešních dnů.

Na babetách ujeli na Islandu dva tisíce kilometrů. Trajekt domů málem nestihli

Brno – Šestičlenná skupina cestovatelů na babetách ujela za třiadvacet dní po Islandu téměř dva tisíce kilometrů. Putování za krásami Islandu mělo svá úskalí, cestu jim ztěžovalo počasí a nepřítomnost asfaltových cest.

Na Betlém. Peníze z dobročinné aukce pomohou lidem se zdravotním postižením

Klobouky u Brna – Sedmnáctý společenský večer spojený s dobročinnou aukcí se uskuteční v sobotu v Kloboukách u Brna. Výtěžek půjde na Nový domov Betlém starající se o lidi se zdravotním postižením.

Byt jako investice? Splátky vás vyjdou dráž

Sníte o vlastní nemovitosti, která bude vydělávat za vás? Fajnová myšlenka, ale neoplýváte-li tučným kontem, vše si pořádně spočítejte. Cesta k úvěru bude totiž náročnější. Tedy pokud přiznáte váš skutečný záměr. Zda se takový úvěr vyplatí, přibližuje Lucie Drásalová, hypoteční analytička Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.