Máte tip na nebezpečný silniční úsek na Břeclavsku? Pište na redakce.breclavsky@denik.cz.

Na nebezpečné křižovatky navazuje seriál o nebezpečných silničních úsecích. Břeclavský deník jej opět připravuje ve spolupráci s vedoucím břeclavského dopravního inspektorátu Jiřím Machem. Každý týden s jeho pomocí představujeme nebezpečné silniční úseky na Břeclavsku, kde hrozí zvýšené nebezpečí srážky. Zároveň se snažíme poradit, jak se v těchto místech chovat, aby nedocházelo k nehodám, které mohou mít, a často také mívají, vážné následky.

V dalším dílu jsme se zaměřili na moderní, přehledný, ale přesto nebezpečný úsek silnice první třídy číslo dvaapadesát vedoucí z Mikulova na Pohořelice a Brno. „Největší problém je u křižovatek. Stav silnice je celkem dobrý, takže to svádí řidiče k rychlé jízdě. Každý rok máme na této silnici nějaká úmrtí nebo těžká zranění,“ vysvětlil Jiří Mach.

Předchozí díly seriálu Nebezpečné křižovatky najdete ZDE

Hlavní problém: Přestože mohou jet řidiči po této silnici pouze devadesátikilometrovou rychlostí, velká část z nich to nedodržuje. Nejčastější příčinou vážných dopravních nehod je tak velká rychlost, předjíždění v úsecích, kde je to zakázáno, nebo nepozornost způsobující srážky s cyklisty a chodci. Problémy nastávají hlavně u křižovatek u Bavor, Dolních Dunajovic nebo Horních Věstonic, kde právě přejíždějí přes cestu cyklisté nebo přecházejí chodci. Poměrně dost nehod zaznamenávají policisté i u rybárny Rybníkářství Pohořelice. Ačkoliv mohou jet část úseku cyklisté po souběžné upravené vedlejší cestě, nakonec tady musejí najet na frekventovanou silnici.

Počet nehod: Každý rok zemře nebo se těžce zraní při dopravní nehodě na tomto úseku několik lidí. A to především po srážce dvou aut nebo právě na křižovatkách, kde řidiči zejména navečer nebo při deštivém počasí včas nezahlédnou často špatně osvětleného cyklistu či chodce. V okrese Břeclav tato zrádná silnice jednoznačně vede v policejních statistikách co do počtu těžkých a smrtelných úrazů.

Doporučení: Policisté doporučují především dodržovat stanovené rychlosti. Čím pomaleji totiž řidiči pojedou, tím rychleji zareagují a následky mohou být menší. Chodci a cyklisté by měli dbát na reflexní prvky na oblečení a dobré osvětlení.

Návrhy a opatření: Policisté v kritických úsecích osázeli silnici dopravními značkami, které přikazují snížit rychlost. Podle vyjádření Macha by však jediným účinným opatřením, díky kterému by mohlo ubýt dopravních nehod, bylo dostavění dálničního čtyřpruhu na hranice s Rakouskem s mimoúrovňovými kříženími.

Vážení čtenáři, seriál Nebezpečné úseky silnic najdete také v tištěné podobě každé úterý v Břeclavském deníku Rovnost.