K Janohradu, který leží mezi Lednicí a Podivínem, vede asfaltová cesta. Po ní se k umělé zřícenině dostávají zejména cyklisti. Ti se však na asi čtyřkilometrovém úseku často potkávají s auty. Na úzké vozovce pak turisté na kolech musejí jet velmi opatrně, aby nedošlo k nehodě. Antonín Miklín z Lednice to považuje za velký problém. Sám se tam málem střetl s autem.

„Jeho řidič jel v nepřehledné zatáčce velmi rychle a vytlačil mě do příkopu. Díky mé reakci jsme se nestřetli. Otázkou je, jestli dokáže zareagovat i malé dítě. Není přece možné, aby na tak frekventované cestě jezdilo tolik osobních vozidel, ba dokonce autobusy,“ poukázal Miklín. Domnívá se, že by mladí lidé tuhle cestu zvládli krásnou procházkou i bez aut. Vyzývá zodpovědné osoby, pod které tento areál se silnicí spadá, aby alespoň v době turistické sezóny zjednali nápravu.

Silnici až k Janohradu mohou v současné době auta brázdit bez obav. Na jejím začátku je pouze značka zákazu vjezdu, ovšem s dodatkem, že návštěvníkům památky je vjezd povolen. Otázkou ovšem je, komu vlastně komunikace patří. Když před časem po jejím správci pátral podivínský starosta Stanislav Machovský, neuspěl. Zadrhl se u Povodí Moravy a Lesů České republiky. „Ani jeden z nich se k silnici nehlásil,“ podotkl starosta.

„Když jedu k Janohradu autem, což musím kvůli pořádání svateb, vždycky se stydím, že jedu mezi cyklisty,“ přiznal Machovský. Je pro omezení vjezdu aut, ale také ví, že by na úplný zákaz vjezdu doplatili kromě mladých řidičů i důchodci, kteří by pak museli po svých vážit dlouhou cestu.

Podobný názor má tajemník břeclavské radnice Dalibor Neděla, který kdysi, coby pracovník někdejšího okresního úřadu, pomáhal určovat vhodné dopravní značení na této trase. „Janohrad je vyhledávanou památkou. Mnozí vítají, že k němu mohou dojet i autem, což platí řadu let. To je výhoda zejména pro lidi s pohybovými potížemi. Osobně bych se nepřimlouval za změnu značení. Cyklisté a motoristé patří mezi sebe. Musí si vyhovět,“ poznamenal Neděla.

Cyklista z Lednice ovšem nemusí zoufat. Vedoucí dopravního inspektorátu břeclavské policie Jiří Mach naznačil, že policisté mohou na základě podnětu vyvolat jednání s příslušnými úřady. Podle něj je jediným možným řešením umístit v tomto úseku zpomalovací prahy, případně výhybny, aby se cyklisté měli autům jak vyhnout.