„Jeho bratr ho poznal jen podle šatů, protože během nehody muž téměř přišel o hlavu. Počkáme ještě na výsledky pitvy a porovnání DNA,“ řekl náměstek ředitele policie Břeclav Jan Cupal. Tragická nehoda se stala na přejezdu, na kterém fungují světla i závory.

„Podle dosavadního šetření vjel řidič na koleje v době, kdy výstraha ještě neblikala a na přejezdu uvízl,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Policie tvrdí, že sedmačtyřicetiletý řidič Škody 105 jel příliš rychle a na přejezdu ve tvaru esíčka dostal smyk. „Přední částí auta zůstal mimo koleje. Zadními koly byl však v kolejišti a nemohl se z něj dostat. Jezdil stále dopředu a dozadu, ale nepodařilo mu vyjet,“ řekl Milan Janůvka z břeclavské policie.

Na místo krátce před nehodou přijely také dvě ženy. To už výstražná světla svítila a závory byly spuštěné. Volaly na muže, aby z auta utekl. Tak strojvedoucí na řidiče houkal. Ten na varování nereagoval a snažil se zachránit své auto. V tom ho i s vozem srazil nákladní vlak, jenž ho před sebou tlačil asi čtyři sta metrů.

„Vlak se se škodovkou střetl v osmdesátikilometrové rychlost,“ sdělil Neusar. Podle něj činnost zabezpečovacího zařízení na přejezdu byla v pořádku. Zavinění s největší pravděpodobností není na straně železnice. Muž na následky zranění na místě zemřel. Ocelový kolos mu doslova rozdrtil hlavu.

 

Předchozí informace:

Chtěl zachránit auto. Zemřel