Pokračujeme dalším dílem seriálu o nebezpečných křižovatkách v regionu. Břeclavský deník jej připravuje ve spolupráci s vedoucím břeclavského dopravního inspektorátu Jiřím Machem. Každý týden s jeho pomocí představujeme nebezpečné silniční úseky na Břeclavsku, kde hrozí zvýšené nebezpečí srážky. Zároveň se snažíme poradit, jak se v těchto místech chovat, aby nedocházelo k nehodám, které mohou mít, a často také mívají, vážné následky.
Dnes jsme vybrali křižovatku silnic Piaristů a 22. dubna v Mikulově, kde mnozí řidiči nerespektují dopravní značky.
„Někteří řidiči jedoucí zespodu nahoru po ulici Piaristů nerespektují značku stůj, dej přednost v jízdě. Nebo ji přehlédnou a pak dochází ke střetům s auty, která jedou po hlavní silnici,“ vysvětlil Mach.
Hlavní problém: Mnozí řidiči, kteří jedou po hlavní silnici ulice 22. dubna směrem k mikulovskému gymnáziu, nedodržují při sjíždění kopce předepsanou padesátikilometrovou rychlost. Když z vedlejší ulice Piaristů vyjede jiné auto, jehož řidič nezastaví na stopce, dochází k nehodám se zraněními, v některých případech i vážnějšími.
Počet nehod: Podle vedoucího břeclavského dopravního inspektorátu Jiřího Macha se v tomto místě stala v minulosti spousta nehod, které se neobešly bez zranění. Před dvěma lety si dokonce jedna nehoda vyžádali i lidský život. Příčinou byla rychlá jízda spojená s alkoholem za volantem. Během roku na křižovatce dochází ke třem či čtyřem nehodám. Jedná se zpravidla o boční střety.
Doporučení: Řidiči by měli dodržovat dopravní značení. Ti, kteří jedou z vedlejší silnice, musejí na křižovatce zastavit. Řidiči jedoucí po hlavní silnici zase musejí dbát na dodržení nejvyšší povolené rychlosti, která je padesát kilometrů v hodině. Při sjíždění kopce by si také měli hlídat výjezd aut z vedlejší silnice, tedy všímat si, jak odbočující řidiči reagují na stopku. Nehody způsobují jak řidiči, kteří křižovatku neznají, tak i domácí.
Návrhy a řešení: Policisté z břeclavského dopravního inspektorátu už navrhli řešení, které by mohlo počet nehod omezit na minimum. Je jím vybudování ostrůvku ve středu křižovatky, kde by pro větší upozornění stála ještě jedna stopka. Policisté navíc navrhují zvýraznit značky reflexním materiálem.