„Část lidí to určitě přivítá. Vždyť některé spoje do Brna trvaly i dvě hodiny. Autobusy jely přes řadu vesnic a objížděk. Bylo to až trapné. Řada lidí u nás využívá autobus do Brna pravidelně, například kvůli práci. I když jich spousta dojíždí autem, rozhodně je nový spoj dobrá zpráva," reagoval místostarosta Mikulova Eduard Kulhavý.

U některých linek nastane změna v jízdních řádech, aby byly spoje efektivnější. Například na lince 570 z Břeclavi směr Lednice po desáté hodině večerní pojede vzhledem k nízkému počtu cestujících pouze jeden autobus místo současných dvou.

Místo toho pojede druhý autobus od Podivína, zajistí tak večerní přípoj od vlaku z Brna, v Lednici bude mezi autobusy možnost přestupu. Rovněž v odpolední přepravní špičce bude nově spojení z Podivína linkou 555 směr Valtice každou hodinu. Kordis přidá nový spoj od vlaku linky R5 v 16.20 z Podivína do Valtic.

Večerní spoje

Dobrá zpráva zamířila k cyklistům. Vedení Českých drah v letošním roce z důvodu výluky u Prštic vedlo vlak Velo Pálava z Brna do Znojma přes Břeclav a Mikulov. Vlak určený především pro nadšence jízdních kol lidé hojně využívali právě pro dopravu na Pálavu. Díky tomu spoj na trati zůstane. Fungovat bude od dubna do září.

Na trase zastaví v Popicích, Břeclavi, Valticích a Mikulově. Vlak bude vyjíždět z Brna před půl devátou ráno, zpět z Mikulova pojede o třičtvrtě na sedm. „Místo na kola by podle mě mělo být v každém vlaku alespoň v jedno vagónu. Problém je to hlavně u osobních, v rychlících speciální háky, na které lze kolo zavěsit, jsou. Přiznám se, že velo jsem moc nevyužíval. Spíše mě trápí chybějící spoje Břeclav – Znojmo. Mám na mysli večer a noc," sdělil například cyklista Miloš Rufer z Břeclavi.

Ačkoliv vedení Kordisu oznámilo konec přímého spoje do Aqualandu Moravia, zástupci zábavního areálu to odmítli. Podle provozního ředitele Gerharda Waltera budou u akvaparku zastavovat čtyři autobusy jedoucí na trase Mikulov – Brno.

Náměstek hejtmana Zdeněk Pavlík zdůraznil význam dopravní obslužnosti pro prosperitu jižní Moravy. „Jihomoravský kraj ve svém rozpočtu na dopravní obslužnost, autobusovou i železniční, přispívá částkou přesahující miliardu korun ročně. Snažíme se postupně zlepšovat servis pro cestující v autobusech. Během dvou let nasadí České dráhy sedm nových vlakových souprav, první už o prázdninách příštího roku," uvedl náměstek Pavlík.