„Kdyby se mi nedostal do ruky papír na zastupitelstvu, vůbec bych jako provozovatel podniku v této lokalitě o záměru nevěděl. Že by někdo přišel a řekl: Dobrý den, budeme rekonstruovat ulici, máte k tomu nějaké připomínky?, mi přijde dneska jako totální utopie," prohlásil opoziční zastupitel za Mladé a Neklidné Jakub Matuška.

Podle břeclavského starosty Pavla Dominika z Pro Regionu nejde o zásadní zásah. „Předpokládám, že lidé byli informovaní při územním řízení. Takových akcí se dělají desítky, a kdybychom měli o všem se všemi diskutovat, nikam se nedostaneme," řekl Dominik.

Radnice hodlá v místě výrazně snížit počet parkovacích stání. Místo současných asi pětatřiceti pro šikmé stání má vzniknout pouhých sedmnáct k podélnému stání. Parkování má být navíc placené. „Absolvovali jsme jednání na odboru rozvoje a správy. S placeným stáním problém nemáme, máme je ale se snížením počtu parkovacích míst. Obáváme se, že to negativně ovlivní naše podnikání," myslí si správkyně jednoho z tamních domů Markéta Tichá.

Podle Dominika je ale současný stav nebezpečný. Svá slova opírá o fakt, že auta stojí způsobem, kdy jejich zadní část trčí do silnice. „Kolem jezdí cyklisté. Je to velká dopravní závada. Projekt řeší bezpečnost lidí na kole i řidičů," sdělil.

Tamní podnikatelé by však byli rádi, kdyby vedení města sáhlo po jiné variantě úpravy. „Chtěli jsme, aby zvážili posunutí jízdních pruhů směrem k parku místo části chodníku, který nikdo nevyužívá. Taky jsme navrhli svedení cyklopruhu Jungmannovou ulicí směrem k podjezdu a směrem k nádraží na pěší zónu, kam míří většina cyklistů," zmínil provozovatel restaurace Park Club Václav Bohatý.

Vedení radnice má však jiný názor. „Buď se s tím smíří, nebo ne. Snížení počtu míst v ulici Sady 28. října chceme vyrovnat tím, že se zjednosměrní sousední Žerotínova ulice a bude tam více parkovacích míst, než je dneska," dodal Dominik. Město nyní čeká na stavební povolení. Práce budou trvat několik měsíců.