„Po vyučení jsem začal pracovat v Aeru Vodochody, kde jsem vydržel až do roku 1996. Pak ale firma neměla zakázky a já se musel postavit na vlastní nohy,“ vypráví devětatřicetiletý konstruktér.

To se mu také podařilo. Než ale začal stavět věrné kopie létajících strojů, prošel různými úskalími. „Prodával jsem auta a pak i mobilní telefony. Nicméně poté se mi naskytla možnost koupit přístroj na výrobu modelů, a tak jsem začal,“ vzpomíná s nostalgií.

Jeho první makety skutečných letadel spatřily světlo světa v roce 2001. „Tehdy jsem se vydal na výstavu do Prahy, kde jsem sklidil úspěch. Tím to vlastně všechno začalo a nastartovalo se,“ popisuje, jak se plnil jeho dětský sen.

„Docela mě to chytlo a pustil jsem se do práce. Ale abych pravdu řekl, docela jsem si na sebe upletl bič, protože jsem nezačal stavět modely letadel jako mnozí jiní, kteří se tomu věnují,“ říká se zvednutým obočím.

Tím bičem totiž byla stavba maket historických letadel. „Je to velmi náročné, protože se držím striktně dobového vzhledu i samotné konstrukce. Dá to pořádný kus práce,“ upozorňuje.

A co najde nadšenec do letadel v jeho dílně? Modely německých větroňů z třicátých a šedesát let či přesné kopie amerických strojů. „Velmi oblíbené je mezi mými zákazníky například ASK 13 – školní německý větroň z šedesátých let,“ usmívá se.

Jak říká, dělá přesně to, co ho vnitřně uspokojuje. Přesto nemá na růžích ustláno. „Zaměstnance nemám, pracuji deset a více hodin denně. Ale mnohdy mi naštěstí pomáhá manželka,“ vysvětluje, jak zvládá pracovní vytížení.