A reakce města? Starosta Pavel Dominik nesouhlasí s tím, že se na předchozí živelně fungující parkoviště vešlo padesát aut. „Každý zaparkoval, jak chtěl. Plocha byla stejně neefektivní. Můžeme polemizovat, jestli to šlo projekčně vyřešit jinak. Mohlo vzniknout ne třiadvacet, ale třeba sedmadvacet míst. Ovšem určitě ne padesát,“ prohlásil starosta.

23
parkovacích míst vzniklo na novém parkovišti u hřbitova ve Staré Břeclavi. Některým se to zdá málo

Podle Košuliče ale nová podoba neznamená jen snížení počtu řidičů, kteří mohou v těsné blízkosti hřbitova zastavit. Muž je velitelem starobřeclavských dobrovolných hasičů, již mají v místě svou základnu.

Komplikace podle něj nastávaly už dříve a modernizace obavy z pokračování nerozehnala. „Při výstavbě nepřemýšleli nad tím, že když je velký pohřeb, je to tam zasekané. Obzvlášť, když se nyní staví nová obřadní síň u hlavního hřbitova a jezdí sem proto více lidí. Dvakrát se nám stalo, že jsme vyjeli jen tak tak,“ zmínil Košulič.

Kostým vodníka mezi ztrátami a nálezy.
Strážníci prodávají věci ze ztrát a nálezů. Lidé na ně stojí fronty

Starosta Dominik si však myslí, že problémy s vyjetím hasičských aut nesouvisí s výstavbou parkoviště. „Tento problém měli vždycky. Někteří řidiči jsou takoví ignoranti, že se postaví třeba přímo před garáže hasičů. To je o nekázni a hlouposti lidí, ne o velikosti parkoviště,“ tvrdí Dominik.

Podle opozičního lidoveckého zastupitele Richarda Zemánka měl být projekt vypracovaný s daleko větším rozmyslem. „Párkrát jsem tam také parkoval. Všiml jsem si, že je to stísněnější. Ovšem nemám přehled, kolik lidí tam na pohřby jezdí. Vedení města si mělo nechat udělat nějaké pozorování a podle toho to pak udělat. Nájezdová plošina pro vozíčkáře je zbytečně velká a mohutná,“ komentoval Zemánek.

S tím Dominik souhlasil. „Je pravda, že masivní rampa pro vozíčkáře se dala projekčně řešit elegantněji,“ potvrdil Dominik.

Ilustrační foto
Cyklisté se vyhnou ucpanému městu. Po sedmi kilometrech nových cyklotras