Cesta do Brna bude díky tomu rychlejší. „Technické parametry trati umožní zkrácení jízdní doby z Hustopečí do Brna na zhruba pětatřicet minut,“ zmínila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

V uplynulých měsících se hlavní stavební práce přesunuly z Hustopečí do Šakvic, kde vzniká nový podchod. „Zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště a zároveň vytvoří kratší a bezpečnější cestu směrem od autobusového terminálu," uvedla Friebová.

Práce pokračují také na nástupištích, zabezpečovacím zařízení a železničním svršku.

V Hustopečích vznikla dvě bezbariérově přístupná nástupiště a přístřešky pro cestující. „Na přání města je dominantní barvou stanice oranžová, která odkazuje na městskou vlajku. Na nádraží ještě nainstalují informační a orientační systém," poznamenala Friebová.

Náklady na modernizaci a elektrifikaci budou přes jeden a půl miliardy korun.