Rychleji se bude jezdit od Bořího lesa, kde trať odbočuje od hlavního tahu z Břeclavi do Rakouska, do Mikulova. A na krátkém úseku u Znojma mezi Hodonicemi a Dyjí. „V těchto a návazných úsecích se bude rekonstruovat také sdělovací a zabezpečovací zařízení. Rychlost se poté zvýší z osmdesáti kilometrů za hodinu na sto dvacet," řekl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

ŠŽDC opraví také stanice ve Valticích, Mikulově a Hodonicích. V Sedleci vznikne místo stávající zastávky plnohodnotná stanice. „V příštím roce dokončíme projekt, stavět se bude v letech 2017 a 2018," sdělil Ptačinský. Se zaplacením díla za 1,8 miliardy korun mají pomoci evropské dotace.

V současnosti jezdí mezi okresními městy pouze osobní vlaky, které trasu zvládnou za osmdesát minut. Po rekonstrukci by měly o několik minut zrychlit.

Trať patří dlouhá léta mezi nejzanedbávanější. Začátkem letošního roku ji navíc ministerstvo dopravy přeřadilo z kategorie celostátních mezi regionální tratě. České dráhy zde také dlouhodobě provozují jedny z nejméně pohodlných vagónů, což by se mělo změnit teprve od nového jízdního řádu v prosinci.