„Na Baťově kanále vymysleli název Morava minulý měsíc, my ho máme v projektech mnohem déle,“ krčil rameny jednatel lednické společnosti 1. Plavební Jaroslav Martinek.
Podle něj ale není problém v tom, že obě lodi mají totožné jméno. „Obě plavidla budou jezdit jinde. My jsme navíc tuto loď spojili s Moravou jako krajinou, kdežto oni s řekou Moravou,“ srovnával Martinek a dodal, že ledničtí lodníci necítí kvůli „ukradnutému“ názvu Morava žádnou křivdu. „Kdyby ano, tak jí dáme jiné jméno,“ poznamenal.
Loď pro dvaatřicet pasažérů pojme i stejný počet jízdních kol. Přes sezónu, a možná i v zimě, bude brázdit Zámeckou Dyji na trase od zámku k Janohradu. Je zatím největším plavidlem lednické společnosti 1. Plavební. Má přes třináct metrů, váží šest a půl tuny.
Je nová a má podobu historických lodí. Vznikala v loděnicích ve slovenské Šale a stála zhruba půl druhého milionu korun. Plavební společnost, která vozí turisty po Zámecké a Černé Dyji v lednickém parku, na ni získala peníze i od Jihomoravského kraje.
Morava je po pátou lodí, která jezdí v areálu lednického parku. Ostatní plavidla se jmenují Arnoštek, Hans Adam, Lednice a Thaya.