„Problémem jsou nánosy štěrku a peníze na jeho vybagrování. Už nejsme ochotní peníze dávat,“ vysvětlila jeden z hlavních důvodů manažerka společnosti Monika Vintrlíková, proč Lodní doprava zastavila plavby na Pohansko až do konce sezony. A pokračování v příštích letech je také otázkou.

„Bagrovali jsme nánosy poslední čtyři roky. Každý rok nás práce stála od šedesáti do sto tisíc korun. Počet přepravených osob není tak velký. Navíc nikdy nevíme, jaký bude stav vody. Jednou je nízko, podruhé zase moc vysoko,“ uvedla s tím, že doprava není pravidelná a lodě nemohou jezdit na Pohansko celou sezonu.

Jak Vintrlíková dodala, letos kvůli povodním začali lidi vozit ještě později než v minulých letech.

„Protože bychom začínali s bagrováním až koncem červencem, rozmýšleli jsme se, jestli do toho vůbec jít. Jsou to velké peníze, opět by mohl hrozit vysoký nebo nízký stav vody a navíc je tady plánovaná Chráněná krajinná oblast Soutok. Takže nevíme, co bude, jestli náhodou nedojde k omezení plavby,“ zamyslela se nad neustálými problémy Vintrlíková.

Zároveň přiznala, že pokud by chráněná krajinná oblast nebyla, jsou ochotní s Povodím Moravy a i městem jednat o projektu, který by vyřešil splavnost Dyje v Břeclavi alespoň po dobu letních prázdnin.

Lodě směřující na Janohrad prozatím jezdí. A to i přes deště.